Vi har fått tillökning!

Idag damp det ner ett tjockt brev i låddan. Vi har fått ett fadderbarn! 
Det var några veckor sen som jag anmälde vår familj till Plan och jag har varit så nyfiken sen dess! 

Nigel Maramba
En liten kille som är född den 2 januari 2010. Han kommer från Zimbabwe.
Han bor i en liten by med sin farmor och farfar. Det tar 30 min att gå till närmsta vattenbrunn och deras hus är så enkelt det kan bli med väggar av staplade betongblock och golv av cement. 

Vi ger 269:- i månaden som går till hela hans by, öronmärkta pengar som inte kan susa iväg nån annanstans. Det känns bra. Vi får skicka brev, foton och privata gåvor också men inte för dyra saker som kan göra andra barn i byn avundsjuka, det är reglerna.

Melwin blev superglad och frågade massor om vad som stod i brevet som var på engelska. Faktum var att han och jag precis hade bråkat för jag hade gett honom ett litet försenat adventspaket innehållandes en liten gris med en tomte på ryggen i lera. Han fnyste när han öppnade paketet och sa att han tyckte den var tråkig för att det inte var en Lego Chima. Perfekt timing att trycka upp brevet i nyllet på honom och berätta om ett annat barns levnadsförhållande. "Förlåt mamma, jag ska ge Nigel en teckning från mig nu" sa han efter en stund. "Gör det Melwin, då blir han nog jätteglad!"

Imorgon ska vi skicka ett brev med foton från oss. 



Kommentarer
Postat av: Tessan

Ååå, vad härligt!

2013-12-04 @ 07:55:07
URL: http://lillatessi.blogg.se

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0