En dag på stan!

Kl 10 i förmiddags träffade jag o Melwin Mickan i stan! Vi hade planerat att ta en långpromenad på Djurgården men det var så jäkla moddigt o slirigt så vi gick från Sveavägen till Gamla stan o sen in till Stureplan. Vi käkade god lunch i Sturegallerian. Vi gick och satte oss på den del som tillhör StureCompagniet..hehehe...kändes lite konstigt att stå o byta blöja vid toalettspeglarna där jag för nåt år sen stod och fipplade med läppglanset en utekväll! Tänk om jag hade fått en glimt av dagens bild då! Oh my good, då hade jag dött i en hjärtattack..hahaha!
Vi gick vidare till ett mysigt cafe på Odengatan..det gäller att hitta ställen med bra barnvagnsutrymme o det hade Mickan grymt bra koll på! Jag klämde en fet Semla, gryyymt god...lite tjuvstart med tanke på att Semmeldagen är imorgon...men å andra sidan så har jag väl redan käkat minst 10 semlor sista tiden...hehehehe...

Jag pratade precis med Cillan, min kusin. Hennes förlossning börjar närma sig! Hon är beräknad den 16:e Mars så det kan ju sätta igång när som helst! Spännande!!! Hon känner sig nervös inför vad som komma skall och vill ha lite råd o tips. Jag kan ju bara berätta vad jag upplevde, för alla förlossningar är ju unika. Men jag blir så jävla förbannad på folk som har fött barn och bara ger negativa bilder av förlossningen! Hon skräms ju bara upp, stackarn! Glömmer dom vad dom har fått för besväret??? Var det inte värt det då??? Är det inte helt jävla otroligt att kroppen har skapat ett barn? Det finns sååå mycket människor som inte kan få barn och som försöker och försöker och skulle göra vad som helst för att byta plats med nån som föder! Jag tror det bästa är att bara lite på att kroppen vet vad den gör och att man bara försöker att hänga med och samarbeta..kanske lättare sagt än gjort, men det hjälper inte att höra en massa skit från nån som bara har negativa saker att fömedla...moraltanten har sagt sitt..god natt! ;)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Håller med du!



Att föda tre barn är det bästa jag gjort !



Kram T

2009-02-24 @ 07:21:42
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0