Snutt, snutt...och snutt...

I natt har Melwin varit jätte snuttig..har inte velat sluta amma, och när han väl har somnat bredvid mig och jag ska lägga ner honom  i vaggan som jag brukar så har han vaknat och blivit grinig..suck. Jag läste i Barnaboken att dom ofta har en krångel period vid v.7-8, mjölken räcker inte till för den plötsligt ökade efterfrågan..och det verkar stämma väldigt bra! Det stod att man då skulle låta honom amma och suga när han ville och så mycket han ville så att det produceras mer mjölk. Så det är väl bara att stå ut ett par dagar, går det inte över så kanske jag introducerar en sovnapp..min lilla älskling!
Idag skulle vi nämligen ha åkt till jobbet för att Melwin skulle ha fått sin första Osteopat behandling! Men Caroline  var sjuk..jag såg hennes sms typ 30 min innan vi skulle åka, tur att jag såg det då! Så jäkla synd att det inte blev av idag, det hade vart så spännande! Man ser om barnet har några kompensationer i lederna och skallbenen efter förlossningen, och om allt flödar som det ska, spinalvätska, lymfcirkulation mm. Det är bäst att upptäcka såna fel när dom e så små och mjuka så man lätt kan justera det! Men, men, vi får boka en annan tid framöver.

Jag ringde Amningsmottagningen igår, nu har jag haft ont i bröstvårtorna i 7 veckor, visst har det blivit bättre, men det gör fortfarande grymt ont i höger bröst..På BVC så säger dom bara att det går över efter ett tag, det är bara att stå ut...ehhh...ja, i två veckor kanske, som dom sa på BB. Det känns som man får bröstvårtorna piercade varje gång jag ska amma..
Pratade med Ingela på jobbet, hon frågade om jag hade kollat om det inte var Torsk (svamp) jag hade fått? Det hade hon fått med sina två söner. Det är tydligen en "svampobalans" i barnets mun som överförs till mamman när man ammar eftersom svampen gillar sött, värme och fukt..Jättevanligt är det också...varför i helvete har dom inte sagt det på BVC då, när jag har sagt hur jäkla ont det gör!!?? Jag blir sååå arg! Om det inte vore för att det annars är sååå härligt att amma sin lilla unge så hade jag kastat in handduken för länge sen! Men nu ska jag iallafall ta ett odlingstest på måndag. Bra bra..allt ska man behöva göra själv..;)

Ja, nu blir det nog en lugn slappardag istället, det e nog inte så dumt med tanke på Melwins amnings behov..=)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Sötingen...

2009-01-08 @ 15:07:32
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0