En död man....

Igår på Valborg så grillade vi hos Tobbes föräldrar på Munsö och gick till en brasa och sjöng lite, mys, mys. Vi satt i bilen på väg hem vid 23 tiden. Innan vi svängde in till oss från Bergslagsplan så såg vi en taxi stå med varningsblinkers  på höger sida av Bergslagsvägen. Två andra bilar stod en bit framför med lysena på. Vi saktade in och såg nånting ligga mitt på vägen. Fan, det ligger nån på vägen, sa jag och bad Tobbe svänga in för att kolla läget. "Du kan ju sånt här" sa jag, och menade att han har ju UndersköterskeUtbildning. Man vet ju inte om dom som stod bredvid hade ringt 112 eller var paralyserade. Alla reagerar ju olika o jag tror att jag e ganska så handlingskraftig i knasiga situationer. Vi svängde in och möttes av en kvinna som dirigerade oss vidare efter att jag frågat om det var nånting vi kunde göra... I samma sekund som jag sa det så tittade jag ner på mannen på gatan....kroppen låg i en konstig ställning med fötterna spretande...där huvudet skulle ha suttit var det bara en bit av skallbenet kvar....Jag glodde stint ner på insidan av kraniet och såg hur hans ansikte hade vridits och knögglats ihop som en gummimask vid halsen...inne i det som var kvar av huvudet var det alldeles tomt... Jag såg att det var en mörkhyad man med skägg...inget mer...resten var borta.. "Vi åker" sa jag bara till Tobbe. Vi åkte vidare o möttes av polisbilar och tysta brandbilar...När vi rullade vidare så såg vi hjälmen 50 m bort på vägen och en båge 100 meter upp på dikeskanten... Jag vet inte om jag kan säga att jag blev chockad eller så, jag bara tänkte att faan vad livet är skört! Jag ville liksom hålla om Melwin lite extra innan jag la honom ifrån mig i hans säng. Det handlar om sekunder så kan vem som helst ligga död  på vägen...
Visst var jag lite skakig efter, Tobbe hade inte sett vad jag sett o frågade hur jag mådde..han e ju van vid såna bilder från sitt förra jobb på Akuten.

Idag var jag o Jossan o hennes Hovispolare Emelie på Körtävling i Rimbo. Jag körde försiktigt hela vägen o svor åt folk som tryckte sig in i häcken på min bil...
Tänk att det krävs att nån miste livet igår för att jag ska köra försiktigare idag...fan inte klokt....

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0