Stackars syster Yster!


Idag fick jag ett sms från Jossan. "Jag ligger på akuten. Har fått armen uppsprättad. Ingen fara men jag är hungrig. Vad gör du idag då?" Eh...jag ringde upp för att höra vad fasen hon pysslade med! Hon hade stått o skott en häst och precis när hon skulle slå in en av sömmarna (spiken som fäster skon) så ryckte hästjäveln till sig benet snabbt som bara den så sömmen slet upp ett hål i min kära lilla syster Ysters underarm! Blodet pulserade rejält och...klok som hon är..skyndade hon sig att RÄDDA HÄSTENS BEN, slog i sömmen som stack ut och sprang sen ut för att sätta sig i gräset med armen i tryck. Hahaha, jag är inte förvånad! Djuren går först..självklart. Roger (hennes hovslagarhandledare) skyndade sig fram med kompress och mobil för att ta kort på såret, hahaha, schysst! Dom ringde ambulans för det pulserade rätt rejält.. In till Danderyd o vänta i två timmar. Väl inne hos sköterskan så tog dom pulsen på henne.."hmm, det är nåt fel på maskinen" sa hon till sin kollega.."eller, ojdå, är du sååå vältränad! Nu skäms jag!" sa hon och skrattade. Jaha, det är tydligen så ovanligt med folk som tränar på akuten så dom tvivlar på att utrustningen visar rätt.


Jag sitter och kollar in Semifinalen av Eurovision Contest. Jossan sa att det var idag o det var inget bättre på TV. Såg en dokumentär om Marlena Ernman som gick precis nyss. Jag tycker att hon verkar vara en sån härlig person! Glimt i ögat, ler jämt, ser inte ut som man tänker sig en operasångerska..ja, härlig brud helt enkelt. Hennes karl har lagt sin karriär på hyllan för att ta hand om deras två barn på heltid och som följer med på alla konserter och turneer, grymt! Heja, heja, Marlena, vinn nu!!!


Kommentarer
Postat av: Syste Yster!

He he.. jag har bloggat!

Marlena e bäst!

Hej då!

2009-05-12 @ 22:06:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17789
Postat av: Nettan

Nej men Jossi då! Tur att det gick bra!



Förstår att du uppskattar din Bubble of peace, det är värdefull tid även för större-barns-föräldrar, I prömise:-)



Kram!

2009-05-13 @ 22:03:24
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0