Melwins Namngivning 30 Maj 2009

Jaha, så var den här dagen slut. Det känns alltid lite tomt när man har förberett och planerat så länge och så bara swisch...så är det över!
Dagen startade kl 04 i morse när jag hade ammat klart Nöten o bulldegen väntade på att skapas. Morgonen gick fort och vi hade läget under kontroll. Tobbe badade Melwin och jag fixade o donade. På Munsö var det en jäkla fart med allt som skulle ställas fram, kycklingfileer som skulle på spett, blomsterkrans som skulle bindas, dukar på alla bord, tallrikar fram, såser i skålar, kakor på fart, kaffe som skulle kokas, mata Melwin, sallader att skära, vispa grädde, fylla grillar med kol..ja, 3 timmar for snabbt fram och vips så dök Margareta upp, officianten från Humanisterna och klockan var redan 12.30! Sen blev det lite kaos när alla gäster dök upp samtidigt o Jossan for runt o servarade välkomstdrink o snacks och Johan delade ut program. Herregud, Melwin måste bytas på och få på sig sin skjorta, slips o jeans, skynda, skynda! Jaha, då går vi ut då o kör igång!
Solen strålade och det var den bästa dan på hela året! Ceremonin var så fin så..även om Nöten var så trött så klockorna stannade..lilla Doodod. Han höll god min med ett par break av otålighet. Jossan var såååå jäkla modig som sjöng Genom Eld & Vatten, det lät sååå fint! Jag läste den enda dikt som jag trodde jag skulle behärska utan att börja böla...men nej då...När jag kom till slutet så började halsen tjockna och så var gråten ett faktum...fan då...jag visste det. Melwin somnade som en stock direkt efter ceremonin, han hade ju inte sovit på dan. O så lite ögoninflammation på det. 

Vi grillade och grillade o servarede glassbomb till efterrätt, jag tror alla var så nöjda så. Annika o Erika hjälpte till med grillningen och passade Melwin när han råkade vakna efter en alldeles för kort sömn.

Vi öppnade paket och fick så jäkla mycket kanonfina presenter, herregud! Hela dan har varit såååå härlig och så mysig med alla som kom och firade vår älskade lilla unge! Ser fram emot korten som farsan tog under dan.

Städningen gick snabbt när alla åkt hem och nu sitter jag o Tobbe här i soffan o kollar på Terminator I...hahaha...som att jag skulle orka hålla mig vaken till nästa reklampaus ens...don´t think so...so good night!!!

90 kanelbullar a la Crudi.


Ren o fin på stora dan.


Ceremonin på verandan.


Fotodags!


Lille Doodod med sina röda ögon...


Alla fina presenter!

Kommentarer
Postat av: Moster Jossan!

Tack för en underbar dag med massor av god mat, härliga människor och en alldeles underbart söt o go Melwin.

Kram till lilla Familjen!

2009-05-31 @ 08:26:07

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0