Slingor, slingor på huvudet där...säg varför ni så gula är?



Jag har tröttnat totalt på mitt hår nu...en utväxt på ca 10 cm...snyggt! Jag har inte riktigt råd att lägga pengar på nya slingor hos frissan så jag gick till Coop för att exprimentera lite själv. Jag gjorde alltid egna slingor förut men då men då var mitt hår ca 2 dm kortare..hmm...får se hur det går. Jag satte igång på morgonen och kamma håret lent som en gammal Afganhund. På med hättan...såååå jäkla snyggt!!! Hahaha, Melwin låg i sängen och kollade på mig som om jag vore galen...vad fan har hon på huvudet??? Jag tänkte att det skulle ta ca 30 min att dra ut alla hårtestar...em inte då...det tog nästan 1 1/2 timme! Och snacka om att det blev tovor längst ner i nacken när det var dax för dom att fiskas upp! jag höll på att få ett narvsammanbrott!!! Nöten hade somnat sött för länge sen...bra...då hinner jag kanske gegga med kemikalierna i lugn o ro så han inte sniffar i sig ångorna. På med smet...grrrrrrrrrr....fan, fan, fan vad svårt det ska vara då! Jag drog ut gegget från hårbottnen och ca 10 cm ut på stråna. 20 min väntan, kolla nyansen...nä...lite till, jag vill inte se ut som en gammal ryska..
Jag tvättade till slut håret och balsamerade det rejält. Slutresultatet blev sådär...först så blev jag livrädd, faaan det är ju kycklinggult!!! Men...när jag hade låtit det torka helt så var jag ganska nöjd till slut...bättre än förut iallafall..Lite miss på högersidan där jag inte hade dragit ut geggan på hela utväxten men jaja...

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0