"Snuttavvänjning"


Äntligen så har Melwin accepterat gröten! Tjihooooo!!! Jag har tragglat ett tag nu, övat varje förmiddag och kväll. Igår käkade han glupskt i sig en hel smakportion, typ 4 matskedar kanske.. Och idag när han vaknade upp efter sin dagslur så käkade han en till portion! Mils havregrynsgröt med mosad banan, mums mums.

Kl 10 idag så var jag o Nöten på SATS barnpassningen! Jag ska försöka dra iväg 2 förmiddagar i veckan för styrketräning. Jag får inte få problem med ryggen igen, måste bli stark som en tjur! Jag skrev in honom och lämnade honom i 30 min, inga problem alls, han hade det så kul så bland alla leksaker. han var ensam där idag så han fick full attention av personalen hela tiden!
Efter det så gick vi runt i centrum för att leta present till Annika som fyller år imorgon. Han somnade som en stock.

Dagens projekt är att kolla dikt till namngivningen och laga en god middag. Har ått recept på en suverän Linssoppa som jag ska testa. Perfekt att frysa in och ta fram när man har bråttom o Nöten vill ha mig!

I natt så började jag Melwins "snuttavvänjning" på natten! Han har ju börjat vakna oftare nu sista veckorna o det håller inte för nån av oss. Han är så van att jag tar upp och ammar honom så ibland är han inte ens hungrig. Och jag blir tröttare o tröttare för varje dag som går...inte fasen blir jag trevlig att bo med heller...fråga Toobi.
Så, han somnade igår kl 19.30 som vanligt. Vaknade när vi gick o la oss kl 23. Jag stoppade om honom och sa godnatt och la mig ner i sängen. Han fortsatte att pocka på uppmärksamhet, inte störttjutandes utan mer otåligt och gnälligt. Jag stoppade om honom igen efter 5 min o sa godnatt. Det tog 11 min så hade han somnat om igen, tjihoooooo!!!
Tobbe däremot tyckte det var drygt att inte bara somna  som vanligt och frågade mig varför vi skulle sätta igång med det här en natt till måndag? Ja, ingen dag är väl bra tänkte jag. Så när Nöten vaknade igen kl 02 så tog jag upp honom och ammade honom...fan då. Vi får väl helt enkelt börja småavvänjning vid 23 tiden och stegra succesivt.
Jag verkar ha två barn att ta hänsyn till...ska snacka med Toobi ikväll. Jag tror inte det behövs många såna här gnäll nätter till innan han sover helt, det är väl för fasen bara att stå ut! =)
Nu ska jag käka lunch!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Helt rätt, stå ut ett par nätter och sedan få sova ostört...



Toppen med gröten.



Kram T.

2009-05-05 @ 08:23:49
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0