Husdjur!


Jag står på knä i vardagsrummet och målar en gammal skohylla i gjutjärn vit.
Det ska bli en liten bänk till Melwins kommande akvarium!
Han måste ju få lite djur ju, jag försöker bearbeta Toobi att köpa katt...går segt.
Jag vet att jag vinner till slut, det kan bara ta lite tid ibland, hehe.

Jag googlade lite akvarie tips. Jag har ju haft firrar sen jag var liten, men
många år sen nu. Kommer fasen inte ihåg vad man behövde..
Doppvärmare, termometer, filter, mm. Melwin fick ett 100l akvarium för några
veckor sen av MajBritt o Lennart, Toobis mormor o morfar. Tänkte ta med mig
prylarna vi fick med till djuraffären så dom får se om dom funkar ordentligt så man
inte vaknar o akvariet kokar..trauma för Nöten..hahaha.

Jag blir ju som vanligt så ivrig på att bara få dra iväg o köpa firrarna idag
men jag kom på att man skulle ju låta vattnet stå i ett par dagar innan
gästerna kommer så vi får väl dra o köpa växter o sånt idag.

Toobi är borta till imorgon eftermiddag på SATS konvent så jag ska bara ta
det lugnt o glo på Dolph Lundgrens debut i Melodifestivalen, får bara inte missa!

Nu ska jag göra lunch till mig o Nöten, han vaknar när som helst,
då käkar vi o drar sen till djuraffären! Myyyyysigt!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ååååå, det kommer han att gilla!

2010-02-06 @ 15:54:56
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0