Måndag...ledig! =)

Idag var Nöten pigg kl 05...skönt. Jaja, bara att gå upp o fixa frulle.
Min kusin Cillan och hennes lilla Isabelle kommer hit idag och käkar
lunch och det var länge sen vi sågs! Myyyysigt!
Drar nog ihop favvorätten, kyckling, pestomarinerad potatis, sallad av olika sorter
och stekt Halloumi, mums....rullade iordning några gigantiska chokladbollar
igår kväll innan jag däckade framför partiledardebatten på SVT, dööööd i kroppen
efter helgens maratonträning. Helt mör i kroppen, nu blir det vila i några dagar.

Shit, nu hällde Köttkorven smoothie över axeln...suck. Jag ska köpa några
meter galontyg och sy ett typ slaktarförekläde åt honom tror jag, allvarligt talat,
såååå trött på allt kladd jämt.

Måste bara berätta att jag var på en sån härlig föreläsning igår med Kaj Pollak!
Han är en sån underbar människa!!! Han startade med att stå i dörren och ta i
hand med alla som skulle in och ge en dunk i ryggen o världens smile!
Snacka om att jag kände mig välkommen! Föreläsningen handlade om hur livet
påverkas av hur vi tänker och agerar.
Att man väljer om dagen ska bli lycklig eller inte, alla väljer!
Att man inte kan förändra en människa, bara ändra sitt sätt att se på dom. '
Att vi skulle börja värdera oss själva högre, vi är bara värda tior i livet, inget annat!
Såååå sant! Och osvenskt...hehehe.
Självklart, det har man ju hört och läst sånt här 567 gånger, men han sa
det på ett sånt inspirerande sätt, jag satt o hade gåshud när vi applåderade efteråt!
Jag sög åt mig orden som en torr gammal svamp och har många
funderingar i huvudet nu. Ska köpa hans bok.

Tack Kaj Pollak för att du har sått ett gigantiskt frö i mitt huvud!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Välkommen tillbaka! Och tack för senast. Seg som tuggummi är man, men nu har jag fört över pengarna. Tack, tack, tack!



Kram!

2010-02-02 @ 21:12:20
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0