Räkna Carro...

Ibland testas ens tålamod lite väl mycket i livet. Som denna ljuvliga tisdag.
Melwin vaknade med ett stort flin i hela nyllet och har sen dess, 06.00, jävlats,
garvat, hånflinat, retats konstant tills för en timme sen då han slöt sina små
pliriga ögon för att ladda batterierna till morgondagen.
Suck.. Vad gör man när siffrorna inte räcker till?
"Gå ut ur rummet och räkna till 10" Bla, bla, bla. Om man går ut ur rummet med
tandemalj som är nära att spricka, räknar till 200...sakta.. och sen går tillbaka
för att få en makaonjävel kastad i nyllet...vad gör man då? Går ut igen eller???
Då hinner ju ungen växa ur sin IKEA Antilop och vi måste åka till
sjukhus för att såga loss ungens blåa ben.

Tobbe kommer hem sent och jag kryper på knä, svettig, runt vardagsrumsbordet
och försöker byta bajsblöja och samtidigt iallafall lyssna på Mästarnas Mästare.
"Fan, älskling, jag har verkligen kämpat med honom idag" säger jag matt.
"Ja, men så är det ju att vara förälder." säger Tobbe...som numera har nyllet i
bandage och ligger på SÖS Intensiven.

Jag älskar dig så hjärtat brister min lilla unge, men ibland vet jag inte hur
fet jävla stubin man måste ha, och vart fasen man kan köpa en sån?
Clas Olsson, Jula, Rusta, K-Rauta...

IKEA Antilop 249:-

Kommentarer
Postat av: Tessan

Det är ju det jag säger, 1,5 är absolut den värsta åldern, tonårsungar är ingenting i jämförelse... Nu blev du lättare till sinnet, eller hur?!

Dom är så söta när dom sover, älskade barn.



Snart låter det "Öhhh, Morsan moped?"



Kramiz T

2010-02-03 @ 12:38:19
URL: http://lillatessi.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ja, kanske det, något i "stora" muskeln på högern...

2010-02-05 @ 14:51:49
URL: http://lillatessi.blogg.se/
Postat av: Nettan

Förlåt att jag skrattar men ingen kan beskriva så målande som du... jag verkligen ser framför mig hur han saftar iväg makaronjäveln som träffar dig i nyllet!

2010-02-05 @ 21:39:33
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Krinea

Hahahaha

Om du hittar ett bra inköpsställe för tålamod kan du inte meddela mig då så jag hinner handla innan Juni?

2010-02-09 @ 07:54:37
URL: http://krinea.wordpress.com

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0