France! Here we come!

Imorgon åker vi äntligen till Frankrike! Jag längtar så jag spricker!
Idag har jag kört järnet här hemma. Melwin vaknade kl 05.15 i morse, hungrig och inte ett dugg sugen på att ligga i sängen ett tag till. Nope, upp o göra frukost. Vi kom hem kl 01.30 igår efter en härlig kväll med Anne, Micke, Annika, Johan, Jessica, Tomas mfl på Ekerö. Liiiiite segt i morse efter endast 3 timmars sömn. Jag får sova vid poolen imorgon, hehehe. Toobi har inte kommit hem än från Västerås. Han drog dit igår med Tomas för att köra en grabbkväll med skjutbana, bärs och grillning. Jag var lite sur idag när han ringde och sa att han inte kunde åka förrens på eftermiddan....bakis. Han köpte en båge igår. Fin som snus. Kul, kul. Han har längtat som en gammal gnu i flera år och nu dök drömhojen upp. Bra pris och fräsch hoj som var nästintill oanvänd trots 8 år på nacken. Så nu har vi en sportbåge som är fräschare och mer värd än vår bil. Han får göra vad han vill för sina pengar. Blicken lyste som på ett barn igår när vi var i Segeltorp för att han skulle få provköra. Det var härligt att se faktiskt.

Allt är packat och nästan klart för att stänga väskorna. Tvätten är hängd och kylskåpet rent. Firrarna har fått sitt långtids foder och allt är städat och fint här hemma. Jag hatar att komma hem, trött och sliten med en massa skittvätt som ska fixas, och så är huset upp o ner. Nope, städat och donat så man kan slappa direkt när man kommer hem. För sen drar jobbet igång på tisdan.

Katterna flyttar till Jossan i en vecka. Det blir kanon. Bo mår mycket bättre nu efter ett par dagar med Kortison och Antibiotica. Inflammation i högra bak knät. Så löd domen i måndags när vi äntligen fick komma till en Ortoped i Arninge. Kanon!

Ikväll kommer Johan o Hellan och käkar middag så nu ska jag strax iväg och handla lite mat. Väntar på att Nöten ska vakna så vi ka käka lunch nån gång. Köttfärssås och ris står och puttrar på spisen. Är så jäkla trött på glutenfri pasta som smakar päck. Variation, variation i vardags träskets matlagning.

SOLEN!!! HERE I COME!!!

(farsan sa att et var 29 grader i Nice nu...sol, sol, sooool!)

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0