Älskade Bo, vad är det för fel???

Jaha. Så har katten gått och gjort sig illa. Det började med att han kom in för en vecka sen och haltade tydligt. Jag kollade igenom honom och såg inget konstigt. Avvaktade till dan efter och då var det bättre så jag släppte ut honom. På kvällen kom han in igen och var mycket värre och jag tänkte att det var dax att åka till veterinären morgonen därpå. Så dan innan midsommar sitter jag med katt och unge i väntrummet på akuttid och väntar i nästan 1 1/2 timme. sååååå härligt med en 1 1/2 årig Melwin som drar och rycker i allt, vill kuta in i alla korridorer. Suck, jag hade ett halvt kylskåp med mig i skötväskan. Tur att man har en unge som går att muta med käk! Veterinären hittade inte ett enda jävla fel och skickade hem Bo med en smärtstillande spruta. Matte blev 1550:- fattigare. Igår tyckte jag att det var 10 gånger värre igen. Bo gick två vingliga steg sen ramlade han ihop eller la sig ner. Så jag drog till Drop In mottagningen i Vinsta...med unge, kylskåp och katthelvete under armen. Vi fick nr 7 i kön, fast jag var där 15 min innan det öppnade. Det tog 1h 40 min för 5 nummer. Gamla kärringar och sina små bjäbbiga, vindtyriga, feta hundar med proppfulla analsäckar eller nåt. Tobbe fick komma och avlösa mig så jag kunde skynda mig hem för att massera min kund kl 20.00. Tur att det fanns en liten kur med Thaimat precis vid mottagningen så vi alla tre fick käk, annars vete gudarna vad som hade hänt. 3 Homosapiens från familjen Ahlqvist/Lindqvist med lågt blodsocker...watch out!!! Iallafall. Det fanns inga jääääävla fel på katthelvetet så idag, mitt på dan kl 14, min leeeeediga dag så ska vi till mottagningen igen för att röntga och ta prover. Gårdagen kostade 700:- Semester pengarna äts sakta men säkert upp för vem vet när man får tillbaka från Agria. I September säkert.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Fy vad jobbigt, men har dom inte direktreglering med Agria på mottagningen?

2010-06-29 @ 17:12:07
Postat av: Jessica

Åhhhhhhhh va underbart det är med djur mina hårar, luktar fiskbil i munnen och kostar pengar

2010-06-29 @ 17:35:33
Postat av: Jossi

Va inte så negativa... min katt är uppe i 60 000 kr i vbeterinärvård. Tur det finns försäkringar. Lycka till med söta lille Bo.

2010-06-29 @ 18:05:23
Postat av: Nettan

Hoppas Bo mår bättre nu, lille kissen!

Grattis på födelsedagen kära du!

Kramar från alla Pip-Larssons!

2010-07-02 @ 09:50:00
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0