Grillfest hos grannarna!


Vi har så sjukt härliga grannar! Vi blev överbjudna på grillfest igår och det var ca 16 pers med några barn inräknat. Vi grillade och satt och snackade tills dansgolvet brakade loss av min o Toobis "Tuttdans" (numera välkänd i bekantskapskretsen) Vi fick stående ovationer och så var dansen igång. Vi satt på deras veranda på framsidan med filtar och tända lyktor, mys mys. Melwin njöt också av festen och somnade kl 23 efter att ha vandrat omkring och dansat, käkat chips och sippat på sin lilla festis, sööööötunge! 
Klockan 01.30 så kom polisen. Men vad faan, det är inte sant! "Har ni roligt?" frågade dom och flinade. Vi har fått samtal från en av grannarna om att det är för hög ljudvolym här. Larmet kom för en timme sen (med andra ord kl 00.30, en lördag, sommar, fint väder...) Poliserna bara flinade och ryckte på axlarna. Vi sänkte volymen...som faktiskt inrte hade varit särskilt hög, packade ihop alla glas och snacka och fortsatte festen inne. Vi var alla så jävla häpna över att nån faktiskt hade gjort sig besväret att ringa polisen, fan, kom över och säg till! Fegjävel..jag o Toobi tänkte sälja nu...jag ska ju ha min 30-års fest om en månad, hehehehe... Vilka tragiska jävla muppar ringer polisen??????? Grannjävlar... jag får väl skicka ut lappar innan min fest då...o förvarna.."om ni störs av hög ljuidnivå, kom över o ta en drink istället för att ringa polisen"
Summa kerdemumma så gick vi o la oss kl 05.15. Nöten vaknade kl 07.15, skööööönt med sovmorgon..suck. Jag o Toobi gjorde en deal. Han tog första passet med frulle o sånt med Melwin så jag fick sova iallafall en timme till. Nu ligger Toobi o drar sig, Melwin sover och jag packar ihop jobb prylarna, tjihoooo.....not.
Andreas o Ylva bjöd över oss på grillning idag...tja...det får bli utan mig då. Jag ska ju hålla pass för 3 pers....resten av Sverige njuter av det grymt sköna vädret och firar Nationaldagen....eh....för det är idag va? 17 Maj har man ju iallafall koll på. Skamligt...

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0