Thaiboxningsträning med Sussie!

I morse lämnade jag Melwin hos mamma för att jobba i Solna. Sista Solnamåndagen innan semestern! Nice! Efter jobbet så åkte jag till IKEA för att köpa lite småskrot till massagerummet, hyllor, kruka, örngott mm. Senm åkte jag hem ensam för första gången sen Melwin föddes! Det kändes såååå jäkla konstigt att bara gå från garaget ensam! Jag fick nästan känslan av att jag glömt min älskade lilla köttkorv nånstans! Tobbe var hemma från jobbet och vi käkade middag...ensamma...konstigt. Anledningen till att jag inte hämtade honom efter jobbet var för att Sussie, härliga Sussie från Thaiboxningstiden hörde av sig och frågade om jag ville hänga med och träna med henne som på gamla goda tiden. Jag svarade självklart ja så idag kl 18.00 så stod vi på plats i den avancerade gruppen...inte riktigt meningen om man säger så. Fan, jag har ju inte tränat boxning på fleeeeera år! Shit, hur skulle det gå? Äh, vi bestämde oss för att kötta på så gott vi kunde och det gjorde vi fasen också! Jag har totalt glömt (förträng´dt) hur in i helvetes jävla jobbigt det är med Thaiboxningsträning!!! Oh my god, bara efter uppvärmningen så var vi rejält mjölksyrade och helt blöta av svett, lovely. Vi skulle hoppa på stället med höga knän och invänta kommandon såsom "30 situps!",hoppa, hoppa, hoppa "15 armhävningar med klapp!" "45 sek raka, snabba slag!" osv....i 15 min....suck. Vi fortsatte med mitts träning, sparkar och hårda knän i 4 ronder var och slag och sparkar på säck för att sen avsluta passet som vi började...hoppa, hoppa... Min kropp lydde mig knappt sista kvarten. Så jäkla skön känsla!!! Åh, vad jag har saknat den här träningen!!! Fasen, BodyPump, spinning, Step, box & kick stick o brinn!!! Summa kardemumma= blåsor under båda fötterna, blåmärken på armar och ben och rygg, vrickad stortå och fotled..öm i nacken efter brottningen..Nu ska jag bara ta en dusch...om jag orkar få upp armarna till skallen, lödder, lödder..gääääääääääääääääääääääääsp...älskar Thaiboxning...

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0