Så var det dax igen...fuck shit..

Sitter på vardagsrumsgolvet och byter blöja på Nöten. Jag reser mig upp för att hämta en ny blöja ur skötväskan när en kniv med enorm kraft trycks rakt in i ryggen. Det bränner, svider, drar, trycker, jag tappar andan och blir yr.
Känner så väl igen känslan och det var två sen sist. Jag hankar mig fram till soffan men hinner inte fram utan svimmar rakt ner i mattan. Jag drömmer att jag hälsar på Camilla och lilla Bobo. Vaknar av att jag hör Melwin andas tungt och ser hans små fötter stå framför mitt ansikte. Vart faan är jag nånstans? Åh, vad skönt, jag drömde bara att ryggen paja igen..eller? Min lilla älskling härmar min andning och kramar om mig med oro i blicken. M m, m m säger han och lägger huvudet mot min axel och pussar blött. Min näsa bränns som faan, jag har bränt den när jag stupade ner med fejan i ryamattan. Skönt. Jag vet fan inte om jag ska skratta eller gråta. Jag skulle ju ta det lugnt efter min senaste behandling hos Osteopaten. En kota var lite ansträngd och hon kände en utmattning i kroppen. Annars var allt rakt och fint."Ta det lugnt ett tag nu" sa hon.  Javisst, jag ska bara massera 8 timmar till och hålla 2 tuffa pass, stå med böjd rygg över spjälsängen hela natten..faan Crudi, jävla dumhuvud. Tur att det är halv vecka så jag inte förlorar så mycket pengar. Ska ringa farsan nu och säga att Melwin inte kommer imorgon. Fick en akuttid hos Caroline imorgon kl 15. Jag känner att det ligger helt snett i bäckenet. Tycker fan riktigt synd om mig själv nu. Jag får det. Ska baka en gigantisk negerboll och trycka i mig. Tröst, tröst.

Kommentarer
Postat av: Jossi

Hm... sist det hände var du gravid... Fan Carro nu får du ge dig... TA DET LUGNT!!! Jag blir faan orolig. Du vet ju själv hur stress bryter ned kroppen. Skärp dig o tagga ner. Acceptera att du inte kan vara överallt jämt. Tänk på dig själv och Melwin. Prioritera det som är viktigt, HÄLSAN!!! Jag märker ju hur stressad du är jämt. Se detta som en varningssignal. Nästa gång är det hjärtat som smäller.. Då räcker det inte med att Melwin ger dig en puss på axeln... Tänk på vad jag säger iallafall. Stoor kram från Din kloka lillasyster!

2010-05-10 @ 22:42:20
Postat av: Krinea

Lilla gumman!

Jag tycker synd om dig och jag håller med din kloka lillasyster.

Livet är för värdefullt att stressa bort!



Massa styrkekramar

Krinea

2010-05-11 @ 09:08:56
URL: http://krinea.wordpress.com
Postat av: Tessan

Ååå, håller med Jossan, du behöver inte vara så "på" hela tiden, man blir ju stressad bara av att vara en miljondel av ditt liv. Lilla gumman, pengar och jobb är inte allt, bättre med livskvalité, vad f-n gör väl ett par trasiga gardiner eller brallor det är värre med en trasig Carro! Man behöver inte vara så jä_la perfekt hela tiden, se på en gammal trebarnsmorsa, har väl aldrig varit perfekt i hela mitt liv men det går ju än då. Tagga ner, sköt om dig och släng ut kattjävlarna, de kan vill skita i grannens rabatt...



Love you



STOR Kram



Tessan

2010-05-11 @ 11:47:44
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0