Hemmakär

Kom hem kl 16 och bara dumpade all packning, jacka, overall, vantar, mössa, CD-spelare, barn på hallgolvet i ren jädra utmattning efter tre tuffa dagar med alldeles för mycket massage. Det blir ju så när jag var hemma en dag men Melwin förra veckan o vabbade. Då får man ta igen det en annan dag. Jaja, Melwin somnade iallafall tidigt, kl 19 och fjong så kom min energi tillbaks! Jag drog mig ner till källaren för att kolla in Ensam mamma söker och Desperate Housewifes som Toobi spelat in till mig när jag jobbade. Lagade en god kycklingrätt med Sambal Oelek, grädde, broccoli och ris....lite glass till efterrätt. Tobbe låg och sov i soffan för att dra ut och ploga i natt kl 01. Jag bara mööööös! Jag blir alltid så här när jag inte har fått vara hemma och fixa o dona på ett par dagar. Jag trivs så sjukt bra i vårt hus och det blev så fint med det nya matsalsbordet o allt! Jag kollade klart på programmen, vek tvätt, hängde tvätt, städade källaren, skrev ut fakturor, plockade ut några nya BodyPump låtar tills imorgon, skottade verandan och vår lilla gång, kollade mail, ja, bara gick och malde mig igenom huset, gnolande för mig själv och ville aldrig att kvällen skulle ta slut! Hemmakär var namnet! Det enda som stämmer i mitt stjärntecken, kräftan som jag är...resten...blek, fräknig, blyg, rödhårig, tillbakadragen, hemlighetsfull, tja...det vete fan vem det stämmer in på.. Men nu måste jag fan ge mig. Klockan är över 23. Ska bara torka håret och tvätta bort ansiktsmasken, hehehe... Jag kommer att sova som en prinsessa.


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0