Sjuttonde Fabruari 2011

Dom flesta dagar så känner jag mig som världens bästa mamma. Vi har så jädra mysigt jag o Melwin. Vi pratar om allt möjligt, lagar mat, pysslar och myser tillsammans. Min stubin är oändlig och inget kan rubba mig.
Idag är inte en sån dag.. Idag tycker jag synd om Melwin som har en sån grinig, sur, less jävla morsa.. Jag kände i hela kroppen så fort jag vaknade i morse att det inte skulle bli en bra start. Jag försökte tänka om men det gick inte att vända. Den här morgonen skulle jag för första gången denna vecka ta det lugnt och kliva upp lite senare än vanligt och jag har längtat. (även om Nöten vaknar kl 05..senast..) Men Tobbe hade också en dålig start med diabeteskänningar så det stod härliga till. Jag gick upp på toa för att slå en drill och känner hur det stinker kattbajs i hela huset. För trött för att bry mig då. (vi har bytt kattmat en kortis till Willys kattmat för att kassan tröt o Hill´s är så jäävla dyrt. Vilket betyder att  båda katterna både spyr o skiter rännskita och verkar allmänt slöa och glåmiga.. ska köpa bra foder idag.) Tobbe fick panik när han vaknade och klagade på att det blev så stressigt att ta hand om skiten när han var sen till jobbet. Jag bara låg undertäcket och suckade. Fan, han bara kliver upp i sin egna lilla värld VARJE morgon och behöver bara bry sig om att tömma tarmen, fylla magsäcken, dra på sig skitiga truckerkläder och pysa iväg. Vad fan ska man säga...välkommen till min värld med en 40 meter lång To Do lista varje morgon.
Jaja, upp o ge Melwin en macka för det hann inte Tobbe. Jag var arg och frustrerad minst sagt. "Akta på dig jävla unge innanjag skickar ut dig i snön!" väste jag mellan sammanbitna tänder. Melwin tittade på mig med stora bruna ögon och sa " Mamma, lessen aaaarrg!" "Ja, idag är mamma arg, men det blir snbart bra igen, flytta på dig nu." Men..vad i helvete är det som rinner på baksida lår? Jahaaaaaa! Bara lite svettningar från skinkorna så här på Ägglossningens Dag. Finfint som snus. Armhålorna osade också under morgonrocken.  Jag for omkring och gav upp hoppet om att återvända till sängen och gick ner till källaren för att starta en maskin tvätt...med taxöronen hängandes och slängandes mot bröstkorgen som gamla slitna ICA kasssar från Lilleputtarnas land. Fy faaaaaaan. Duscha för att få stopp på svettningarna och sen kändes det bättre. En halv portion gröt och en ostmacka. Melwin käkar så sjukt mycket så två vuxenportioner räcker inte till så han får alltid min halva tallrik också. Lilla tarmen.

Nu har jag käkat lunchi lugn o ro, ringt runt och försökt ragga nya massageföretag...inte kul. "Hej, Caroline Ahlqvist heter jag!" Bläää...mn jag måste ju få in mer pengar i företaget.

Nu ska jag till Infra City o knåda folket! Det blir bra det.

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0