2011

Nytt år. Inga nya löften för det blir så allvarligt och då skiter jag bara i det, men några mål för 2011 har jag.

Mer ensamtid.
Träna två bokade pass i veckan.
Abbonera på Ekolådan.
Fixa sommarjobb.
Bli gladare hemma.
Tja...

Igår kväll åkte Hellan o Johan hem efter en nyårshelg hos oss i Vällingby. Hellan kom redan på dan i förrgår så vi kunde rodda i köket hela dan. Middagen blev superlyckad, gratinerad hummer med sallad o vitlöksbröd, Oxfile md potatisgratäng o rödvinssås, chokladtorn med hallonmousse till efterrätt. Vi hade det så mysigt och vi har så kul tillsammans!

Det har ju inte snöat nu på hela veckan, men sjääääälvklart så startade det intensivt på nyårskvällen så jag stod vid fönstret på tolvslaget med Tobbe i luren o glodde ut på fyrverkerierna. Skål och gott nytt år älskling. Han drog efter huvudrätten och kom hem kl 14 dan efter. Jag är så jäääävla trött på hans skitjobb. Jag är alltid ensam med Melwin och drar hela lasset själv. Jag ser att det sliter ut Tobbe och han kommer hem på morgnarna/förmiddagarna likblek och mörk under ögonen. Slaffsar i sig gröt, sover till eftermiddag och är liksom inte hos oss fast han är hemma. Melwin kommer in i vårt sovrum på morgnarna och säger: "Neeeeej pappa. Pappa lassbil?" och pekar på hans sänghalva. Han blir bara mer o mer mammig och jag vill bara härifrån ibland. Längtar till våren. Nu ska jag o Melwin ut o åka pulka...om det går, för han har skitit brunt vatten i två dagar nu och ser lite blek ut. Tobbe hoppas på att få komma hem på dan nån gång. Suck..."bli gladare hemma"....ska försöka..

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0