Högt blodtryck och hjärnblödning

Igår stängdes min mobil ner pga obetald faktura som nu är hos Inkasso. Jag blev sjukt förvånad och ringde direkt Telenor. Loggade dessutom in på Mina Sidor hos Telenor där man ser alla fakturor mm. Det finns ingen faktura utskickad. På kundservice säger dom "ja, der ser lite konstigt ut" "Vi kan ingenting göra för att ärendet har gått vidare till Inkasso" Bajshuvuden!!! Jag ringer Inkasso och dom lägger på 250 kr på den ursprungliga fakturan. Jahapp, ska jag då betala 250 spänn extra för ett misstag som Telenor gjort? "Du kan bestrida ärendet, men då kommer inte telefonen igång på nån vecka" Så, jag betalar Inkasso omedelbums och måste nu till en Telenor affär med både unge och hundvalp för att få rätsida på skiten. Varför kan inte folk sköta sina jobb???
Jag blir såååå less.
Nästa problem. Jag har anmält Föräldrapenning för Melwin nu i sommar. Jag har ju typ 100 dagar kvar sparade så jag tänkte ta ut dom nu för att boostra semesterkassan. Jag har krånglat om detta i över 3 månader nu. Endast för att Försäkringskassan inte fattar att det finns egna företagare i detta land. När äntligen allt har löst sig och jag väntar på att få blanketter hemskickde. Ja, då skickar dom fel blanketetr. Fiiiiiin fiiiint! Jag ringer Försäkringskassan och är märkbart irriterad. "Jamen, du har ju fått fel blanketter hemskickade!" Nähääää! Har jag? Det var inte därför jag ringde då? Nu har jag missat två månaders utbetalning pga deras efterblivna system. "Vi skickar nya blanketter till dig på en gång" "Men det går fortare om du loggar in på Mina Sidor och änmäler så har vi siffrorna idag!" "Jamen, det är ju precis det jag har gjort!" Jag loggar in direkt med stoppas av att min härliga karl har "städat datorn" så mitt Bank Id är helt borta. Måste fixa ett nytt men nu godkänns inte programmet som är nyinstallerat. Orkar inte krångla mer, får väl vänta på deras lilla papper som ska dala ner i brevlådan. Har det inte kommit imorgon så ska jag fan ringa och skälla ut dom igen! VOFF VOFF!!!

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0