Måste bara redovisa min dag...

05.15. Klockan ringer, väcka Melwin, käka frukost.
06.15. Till SATS o köra BodyPump med Melwin väntandes i receptionen. (efter att ha torkat kiss o bajs från min arbetsstol...Melwins verk)
08.15. Lämna Melwin hos Pernilla.
08.30. Ut med Moss i skogen.
10.00. Massera 3 timmar i Täby.
13.30. Hem o gå ut med Moss, ta med honom i bilen o hämta Melwin. Käkar Thaimat i bilen.
15.00. Till Osteopaten Caroline i Täby, L5 lite snedroterad som jag misstänkte, skönt att få den tillrätta.
16.00. Mamma o Madeleine har behandlingstid efter mig. "Hej hej!"
16.15. Ut till bilen med Melwin och gå ut md Moss en sväng innan vi åker hem.
16.16. Låser in bilnyckeln i bilen i all hast medans Melwin gråter över att hans stövel sitter snett.
16.17. Avslutar en minuts svärande och står som ett jon o bara glor ut i naturen och tänker ut nästa steg.
16.18. Jag, Melwin o Moss går längs med vägen till Din Bil och ska få tag på låssmed. (vägrar ringa Tobbe om hjälp, för stolt..)
16.30. Tar för lång tid med en 2 1/2 åring som tittar på alla blad och träd så jag vänder om och ber mamma ta honom medans jag går själv med Moss. Beslutar oss för att invänta Madeleines behandling så vi kan åka tillsammans.
17.30. Din Bil har stängt kl 17 men jag får tag på en kille som står inne o låser till bilsalongen. Han ringer Assistanskåren. Lösning: bärga bilen till Vällingby. (hur faaaaan det nu kan vara enda lösningen???) Reg.nr? "Ja, jag är osäker, bilen är rätt ny.." Jag chansar=Fel reg.nr. Måste kolla det först. Tackar killen för hjälpen som erbjuder gratis lånebil så jag kan hem o hämta extranyckeln."Tack, men min väska med mobil och nycklar ligger i bilen"
18.00. Tillbaks till bilen, kollar Reg.nr. Inser att jag måste få tag på Tobbe nu som måste åka från jobbet hem o hämta extranyckel. Låna mammas mobil...just det, hon har ingen, låna Madeleines, inte med sig den idag. Låna telefon hos Osteopaten. Kontoret stängt, ingen telefon tillgänglig. Åker till en ThaiKiosk i närheten. Killen i luckan kan varken svenska eller engelska och står som ett frågetecken när jag gestikulerar hej vilt. Fattar till slut och räcker mig sin telefon=låst till Thailand, går inte att ringa på...smart kille... (samma kille som jag i förmiddags köpte lunch av) Åker vidare till ICA och får komma in på deras kontor. Ringer Tobbe som ringer så fort han käkat klart o hämtar nyckel.
18.30. Åker hem till mamma med hund o unge och inväntar Tobbe. Fan, vi har inte ätit på många timmar!
19.30. Möter upp Tobbe i Täby igen, öppnar bilen och åker hem...

Nu sitter jag o Nöten och käkar RisiFrutti och apelsiner. (jag smygäter skickligt en fet Marabou helnöt så Melwin inte ska se. Behöver den starkt nu känner jag.)

Upp med tuppen imorgon, ska gå o sussa kudde nu, just fan,
djuren ska ha mat!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Men fyyy fan vilken dag, hoppas du får en god natts sömn, gullet!

Kraaaam

2011-09-27 @ 22:19:05
Postat av: Tessan

Lagen om alltings jävlighet...

2011-09-28 @ 10:35:13

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0