Jag ska aldrig...

..kolla väderprognosen igen...I HELA MITT FUCKING JÄVLA LIIIIIIIIV!!! Hatar vårt klimat. Fuck.

Jag och Tobbe sa igår till varann att vi skulle ta det lugnt idag. Sova ut och inte stressa. Kl 9 ringde Vägverket och 20 min senare for Tobbe ut genom dörren för att ploga E18, med havregrynsgröt dinglandes i skäggstubben. Fyyyyy faaaaan.

Melwin vaknade kl 06.30, go o glad kexchoklad. Jag glodde lite halvblind på tv och lekte med Melwins dinosaurier. "Mamma, jag e tröööött" sa han efter ett tag. Jag fick en liten chock och kollade hans panna. Lite feber hade dykt upp och han somnade om i vår säng. Nu är klockan 11.30 och han sover tungt fortfarande. Utan att ha käkat frulle! Inte likt honom...bra att han sover så får febern göra nytta.

Jag glider runt här hemma, lite halvlåst. Moss fick gå ut på baksidan..lagom nöjd. Nu ska jag laga några trasiga mammajeans. Fick en jättelåda mammakläder av Jossan förra veckan. Låddan har gjort turné i över 4 år nu bland säkert 10 pers och deras svällande kroppar. Men nu när lådan kom tillbaka till mig igen så spyr jag på alltihop. Slitet och fult. Nopprigt och sprucket i sömmarna. Ska göra vad jag kan med min lilla IKEA maskin. Får köpa nytt sen. Mörkblått, svart, benvitt, rutigt, kärringstyle. Usch vad trista mammakläder det säljs. kanske ska byta karriär? Designa mammakläder som man faktiskt känner sig snygg i! Dom bästa mammaplaggen som jag haft har inte ens varit mammakläder. Långa linnen i knallfärger från GinaTricot, snygga tunikor från H&M med löst tyg över maggen, kanoooooners!

Gårdagens underbara vårtecken...


Kommentarer
Postat av: Nettan

Bra idé, Carro! Har i alla år sen jag väntade Jane (13 år sen, kan man begripa att den lilla gladskiten fyller tonåring i år?) har jag haft en röd tunika/klänning som jag älskat så, som faktiskt var ett mammaplagg. Har letat som en galning efter något liknande, för den är så sliten att den inte är snygg längre, men det finns inte. Inte mammaplagg, för det behöver jag inte men för att den var så härlig.

Hoppas du hittar något snyggt du kan ha på dig framöver. Kram på dig!

2012-04-14 @ 12:58:53
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ja just det, en bra grej med att vara höggravid på sommaren, man behöver knappt några kläder...



KRAM sa Plastmorsan

2012-04-15 @ 09:23:06
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0