Jävla byracka!

Idag var jag o Moss på promenad. Vi gick över en äng nära oss då en liten svart typ terrier fram kutandes till oss. Jag sa åt honom att vända bort från oss och tog bara för givet att ägaren var i skogen intill. Jag o Moss knatade vidare och kom tillbaks till samma äng ca 45 min senare. Då dök hunden upp igen! Denna gång kopplad av en tjej som var ute med sin hund. "Är det din hund?" frågade hon. "Nej" svarade jag och berättade att jag stött ihop med den tidigare. Den hade halsband men ingen adress. Vi diskuterade vad vi skulle göra och beslutade att den fick hänge med mig o Moss hem och sen dra till Polisen.
På vägen hem gick vi förbi Konsum butiken nära oss. Den lilla ettriga hunden skulle absolut in så jag gick dit och frågade om nån kände igen honom. "Vi ringde Polisen för 20 min sen men dom har inte tid att komma hit och vi kunde inte fånga in honom"
Summa kardemumma. Vi drog hem. Jag åkte till Polisen med hunden. Ägaren hade efterlyst honom, jag åkte dit och lämnade Herman, som byrackan hette. Han hade rymt på morgonen och var 1 år gammal. Ägaren ville ge mig en hundring men det kändes bara löjligt. Moss och Herman gillade varann och möjliggjorde att jag kunde få med mig hunden hem. Nu ska jag hämta Melwin.


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0