Vilken jävla dag...

Just det, glad o myspysig alla hjärtans dag också.. I två nätter har Melwin legat tryckt mot mig och hostat slem i min nacke/nylle och varit brännhet av feber, bölat och klagat. Stackars liten. Det är sjukt dyrt för mig att vabba men har ju så klart inget annat val, Tobbe har vart på kurs. Idag var jag bara tvungen att åka till Täby, lämna papper till revisorn och pengar för en bok till en tjej som ska sluta imorgon. Skynda skynda. Moss är totalt understimulerad, har försökt så gott jag kan att aktivera honom på tomten, gömt godis o busat, har ändå sjukt dåligt samvete över missade långpromenader..suck. Jag tar Volvon till Tobbes förråd för där stod Passaten, nyservad. Grinig, snorig unge och en uttråkad hund där bak. Satte Melwin i Passaten (hade ingen barnstoli Volvon) och åkte iväg mot Täby. Kom ca 5 km. JÄÄÄÄVLAR O HELVETE!!! HUNDFAN ÄR KVAR I VOLVON!!! Vänder om, stackars Moss viftade så glatt på svansen och hoppade in i Passaten. Hjärnblödning på G? Kom till Täby, Melwin grinade fortfarande och jag svettades, kutade in med pengarna till receptionen, hade velat gå upp till kontoren och tacka för mig, sa upp företaget igår...hann inte. Nästa stopp, ICA Stop, revisorn, kutade upp för trappen och tryckte in papprena i brevlådan. Melwin helt förstörd. Kommer hem. Däckar på soffan, Melwin kollar på LilleFot. Harmoni äntligen. Vaknar efter en timme, har tokfeber och halsen värker. INTE IGEN!!! 3:E GÅNGEN PÅ 4 VECKOR!!! Jag kollar genast kalendern och får magknip av att stanna hemma en dag till, pengarna flyyyyyger iväg. Tobbe skulle ta vabben imorgon. Käkar omelett som smakar bajskorv. Melwin grinar. Somnar sen om på soffan, Toobi kommer hem. Jag är helt borta i skallen och ute vräker snön ner. Tobbe får panik, mumlar snöjour, tar en promenad med Moss, lägger Melwin medans jag ligger som en gammal alkis med dålig andedräkt och flåsar tungt i feberyror. Så, mys mys på er, denna kärlekens dag. Med vänlig hälsning, BitterFittan.


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0