Fler i familjen!

Vi har fått tillökning i vår familj! Vårt akvarium började krångla för några veckor sen. Belysningen la av och doppvärmaren likaså. Jag har velat köpa större akvarium lääääänge men det är så förbannat dyrt! Kollade iallafall Blocket i förrgår och svarade på en annons om ett 110 l akvarium (nu har vi 60 l) med fiskar, pump, doppvärmare, ja allt för 450:-! Jag ringde och åkte och hämtade det i Fruängen. Tjihoooo!!! Tyvärr så klarade sig inte den stora Scalaren och mina två räkor. Känsligt att byta miljö, även om vi tog det försiktigt och använde vårt gamla akvarievatten som invänjning osv. Nu har akvariet "satt sig" och det ser jättefint ut!

Och så har hon äntligen kommit! Den enda varelsen i huset som jag säkert vet är en brud! Hon lägger rom när hon trivs bra! Hon ska heta MaryLou. För om vi får en dotter i september så kommer Tobbe ändå inte gå med på det namnet, suck. Vår nya MaryLou är skitcool. Hon är nästan tam och tittar på mig när jag kommer nära glaset. Söt!


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0