2 veckor kvar

Åhhhhhh vad jag längtar! Efter bebis, efter att se vem det är som bott i min kropp så många månader! Efter att få bort magen som jag bumpar i överallt, efter att ha vanliga kläder igen, jag vill sätta fart nu och längtar efter de första tecknen på att det är dax att börja jobba! Jag har skrivit en BB lista men inte packat väskan. Det kan jag ju göra när det sätter igång tänker jag. Som jag gjorde med Melwin. Jag har tänkt mycket på förlossningen de sista dagarna. Jag har några viktiga önskemål.

1. Jag vill ha det så naturligt som möjligt som sist. Ska jääääävligt mycket till för att jag ska trycka in epidural i ryggraden, blääää. Om smärtan blir värre än med Melwin så kör jag hellre akupunktur, stentar eller tens.

2. Sen avnavling. Har läst på sjukt mycket om det där med att klippa navelsträngen och jag vill inte att dom gör det redan 3 min efter att bebis är ute. Det betyder förlust av ca 1-1,5 dl blod till bebis. Det motsvarar en blodförlust på ca 1-1,5 l för oss vuxna. Plus förlust av en massa viktiga stamceller och antikroppar. Man har ändå förlängt detta moment från 70-talet, men det finns fortfarande viktiga droppar blod kvar k moderkakan. Så, när både bebis och moderkaka är ute DÅ får Toobi klippa navelsträngen, så det så!

3. Inget K-vitamin till bebis. NONONOOOOO!!! Eftersom jag läst på då mycket om vacciners påverkan på kroppen så kom jag naturligt in på detta "vitamin" som ges till alla små beniskroppar direkt när dom kommer ut i världen. Förklaring till varför det ges: K-vitamin bildas i tarmarna och bidrar till att blodet kan koagulera i kroppen. Eftersom bebbars tarmar är sterila när dom föds så har dom inget K-vitamin i kroppen. Det bildas direkt efter bara 2-3 dagar när dom ammas. Då går människan in i naturen och pillar. Man tänker att om bebisen får en inre blödning av förlossningen så för dom. Då tillsätter man 20 000 gånger högre dos K-vitamin i blodet då inre blödningar förhindras. Just den dosen är från 40-talet när mammorna fick så mycket lugnande så dom inte orkade krysta fram bebisen utan instrumental hjälp. DÅ kan K- vitamin va bra då risken för inre blödningar är större. Kruxet vid en normal förlossning, bebisar har 50% fler röda blodkroppar i kroppen när dom ligger i magen så att dom ska orka syresätta sig utan andning. Så fort bebbe är född och tar sitt första andetag så börjar deras kroppar att bryta ner de onödiga blodkropparna. Om man då tillsätter K-vitamin så störs den proceduren och risken för gulsot ökar. Min fråga: varför ska man in och störa naturen hela jävla tiden??? Människans kropp även fantastisk maskin och jag tror att naturen redan tänkt ut varför bebisar föds utan K-vitamin i kroppen. DESSUTOM, det värsta tycker jag, är att detta K- vitamin är helt syntetiskt och innehåller koncerveringsmedel. Bebis immunförsvar måste alltså börja försvara sig mot dessa kemikalier det första det gör i sitt liv utanför mammans kropp. Kan enligt vissa vara en orsak till Leukemi, allergier och födoämnes intollerans. Det gillar inte jag. Jag vet att många suckar och stönar när ni läser det här och tycker jag krånglar till det. "Sjukvården vet väl vad dom gör" Då blir jag arg. För jag tror att om folk läste på mer om vilket skit som sprutas in i våra kroppar från första fucking sekunden vi föds och hur det påverkar oss så skulle ALLA börja ifrågasätta mer. Hur många mammor och pappor vet ens om att när bebis kommer upp på bröstet för första gången så har injektionen redan skett? Det är egentligen mot lagen att inte informera detta tom.

Hej hopp!


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0