Jag känner mig snuvad

..på min heliga 45 min break denna eftermiddag. Milou brukar sova en timme på förmiddan och typ 45 min på eftermiddan. Men inte idag inte. Istället är hon grinig och sur och hänger runt min hals som en schimpansbebbe och jag kutar hit och dit och fixar och donar med allt och blir mer och mer frustrerad för att jag inte kan fixa och dona med det jag verkligen vill!

Ikväll är det styrelsemöte hemma hos oss och jag är ansvarig för lekplatsen som just nu är i full färd med att renoveras. Jag skulle ha behövt slipa rutchkanan, gungkatten, beställt förvaringslåda, oljat in borden och bänkarna..suck, jag hade sett fram emot min bebbebreak idag. Nope, jag bakar istället...som en jävla blådåre! Ett skönt sätt att få ur sig frustration, även om jag har Milou vid mig hela tiden. Jag finner liksom ett lugn när jag står där i kaoset och det börjar dofta gott från ugnen. Och hon verkar finna sin lilla plats också. Hon drar ut lådor och sorterar bestick, slevar och mått så dom hon vill ha det. Bra bra, barnet myser och jag med.

Jag bakar wienerbröd med mandelmassa och äppelmos, mockarullar med chokladtopping och havrekakor med choklad. Japp.

Nu kommer folket om en timme. Hej hopp...

Glad unge sjunger på sista refrängen..

 

 


Kommentarer
Postat av: Nettan

Stum av beundran hur du orkar och vilka skapelser du får till! wow!

2013-09-01 @ 11:23:59
URL: http://abvl.blogg.se

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0