Joggpremiär!

Nu är det time för mig att börja kuta lite smått igen efter graviditet och allt. Och vad kunde va bättre än att starta upp Moss på mina löparrundor också!

Jag ringde Sophie, Moss uppfödare häromdan bara för att checka läget och om hon hade några tips. "Bygg upp honom sakta och stretcha efteråt" var hennes svar. Härligt!

Så, idag blev det premiär! Jag gick en runda som i gåtakt tar ca 60 min. Idag gick jag halva och kutade hem resten, blev väl typ 2,5 km. Hade tänkt att ta det lugnare än vad som blev men när jag var längst bort hemifrån så ringde Tobbe. Dom hade ringt från Vägverket och han var tvungen att dra ut och ploga, NU! Faan då! Tyyyyypiskt! Men det gick lättare än jag trodde det skulle gå! Moss tyckte det var roligt och sprang jättefint vid min sida och jag kände mig fräschare än väntat.

Ska försöka skynda långsamt nu. Dra ut typ 2 dagar i veckan och successivt lägga in backträning igen, både för mig och Moss. Det blir finfint det!


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0