Hirspannkakor med fruktmix

Testade ett nytt recept idag. Melwin önskade pannkakor till middag och det är inte mat om jag får bestämma. Så, jag rörde ihop en köttfärssås med vitkålsspagetti till varmrätt och så lagade jag dessa supergoda pannkakor till efterrätt!

Banana Pancakes
10-15 plättar

1 dl hirsflingor
1,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 stor mogen banan
1 stort ägg
2 msk smält smör
2,5 dl havremjölk

1. Blanda alla torra ingredienser.

2. Mosa bananen och rör ner i bunken med smöret, mjölk och ägget. Låt stå i 10 min.

3. Stek små plättar ca 2-3 min per sida på medelvärme.

Servera med ananas, banan ochväpple mixat med en klick crème fraîche!

Mums fillibabba!


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0