Julgodis!

På fredag ska vi ha julmiddag här hemma med några kompisar! Alla hjälps åt och tar med sig lite smått och gott. Vi ska stå för skinka, potatis, rödbetssallad o julgodis! Så idag har jag bakat julgodis! Melwin tvärsomnade efter vår promenad, jag satte på radion och han sov i över 3 timmar. Jag tror inte han vill ha det helt tyst omkring sig, sover bättre i lite liv o rörelse!
Så när han hade slocknat så satte jag en jädra fart, man vet ju aldrig när han vaknar igen!
Jag gjorde Citronkola, Rocky Road, favvo godiset..och så gjorde jag pepparkaks deg som ska vila kallt tills imorgon...men det e fusk pepparkakor..såna där som man gör korvar av degen o skär i skivor. Tänkte att jag nog inte kommer att ha lugnet att stå i timmar o stansa ut med formar.

Här är mitt favorit godis!
LEILAS ROCKY ROAD:

600 g mörk 70% choklad
3 dl salta jordnötter
2 nävar mini Marsmallows
1 dl Pistagenötter
2 påsar Dumlekola

1. Smält chokladen sakta i vattenbad.
2. Blanda ner resten av ingredienserna i chokladen.
3. Häll"smeten" i en form.
4. Lå stelna i kylen och dela sedan i små rutor efter smak!
Nu ska jag nalla lite på pepparkaks degen...hehehe...farligt gott..men jag lovar att spara lite så det blir några färdiga kakor också..;)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Mmmm låter toppengott!

Bra med liv och rörelse när de sover tror jag, har alltid kört med det och jag tror en bomb kan brisera i Jane och Tims rum utan att de vaknar!



Kram och God jul!

Nettan

2008-12-17 @ 22:00:14
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åå, vad gott det låter...



Aaa, jag vet inte med huvudvärken, lite av allt tror jag, mamma hade en period av migrän ungefär i samma ålder som jag är i nu har jag för mig.



Kram/Tessan

2008-12-18 @ 08:15:53
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0