BP vs AIK

                                                          

Imorse när vi satt o käkade sen frukost så kollade jag ut och såg att det var total trafikkaos i rondellen utanför! En polisbil åkte fram o tillbaka på gångvägen o jag tänkte att nu har det hänt en olycka igen... Men så sa Toobi att det var dax för BP att möta AIK på hemmaplan idag! Aha, fasen vad med folk, världens vallfärd till Grimsta IP! Ser så kul ut när vuxna människor klär sig i stora halsdukar, mössor, kepsar o träningsoveraller i skrikiga klubbfärger! Overaller som dom aldrig i sina liv skulle komma på tanken att använda som dom är tänkta att användas till...träning...nono..bira, bira, bira bärs, bärs, bärs är det som gäller, o lite spilld ketchup o senap..  Fast det är väl egentligen himla härligt!? Att vi har barnasinnet kvar, hur gamla vi än blir!
Här hemma så laddar Toobi för sin premiärmatch på StoraMossens IP! Det är stretching (efter mycket tjat från mig) vatten o bra frukost som står på dagens lista, väldigt viktigt det där...att ladda inför stora mästerskap..;)
Jag o Melwin hänger självklart på för att stödja hemmalaget! GO MUNSÖ, GO MUNSÖ!!! Vi drar dit direkt efter babysimmet, då är vi mjuka o varma i kropparna för att orka stå där i 3 timmar o dra i barnvagnen fram o tillbaka.
Jag håller mina starka tummar stenhårt för att min älskade Toobis fotleder håller idag...förra säsongen så höll dom första halvan av premiär matchen, sen var den säsongen över...knak o brak.. Jag ska göra allt jag kan för att försöka hjälpa till med massage o stretching. Jag skickade honom till min favvo Kiropraktor som ordinerade honom ett par sulor för 2400 spänn....äh, vi är gjorda av pengar så det känds inte..men faktum är att dom har hjälpt sjukt bra och Tobbe är numera beroende av dom så dom trycks ner i både jobbkängor o jumpadojorna! Han drog dessutom av dom på förataget så svedan blev lite lättad..hehehe.

Kommentarer
Postat av: Tessan & Pappa

TACK!

För en jättefin inbjudan som kom med posten idag. Ville knappt röra vid detta fina konstverk.



Puss & Kram

2009-04-20 @ 14:40:59
URL: http://lillatessi.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0