Sång på förskolan...tjihooo....not...

Igår på BVC så fick vi tipset om att gå och sjunga med våra små nötter på öppna förskolan i Grimsta. Härligt tänkte jag, för jag kan ju inte texten på en enda sång förrutom låtar i Björn Rosengren genren...eh...kanske inte det bästa att lära nöten...hahaha!!! "Trumpeten känns så len mellan dina ben" =/ Så, kl 13 så träffades jag, Annso o Camilla utanför lokalen förväntansfulla.. Vi kom in och satte oss i en stor soffa och såg hur fler mammor kom in och tog plats. Ja, och så gick tiden...klockan passerade 13.15....13.30....13.45...Vi hade det jättetrevligt och satt o snackade så vi brydde oss inte jättemycket men vi glimtade på klockan med jämna mellanrum och tittade oss omkring på dom andra morsorna som vant satt o gaggade o inte verkade bry sig om att tiden tickade... men vad fasen, det skulle ju börja kl 13 och vi började undra vad som hände? Till slut så sa en av "fröknarna" att "ja, vi brukar ju ha en liten sångstund så här på onsdagarna" ...eh...ja...det är därför vi sitter här med nu hungriga ungar med blöjor fyllda av gul mumsmums...  Vi satte oss ÄNTLIGEN i en liten ring med ungarna i knät och satte igång att sjunga alla de olika sånger och gungade hit o dit o klappade händerna tralalalalalaaaaa! Jag kunde typ en sång...Imse Vimse Spindel..hahaha...jo, den är ju svår. Så jag satt där som en klump o log o försökte hänga med i svängarna...Jag vet inte om det beror på att man har amningshjärna nu men jag kunde inte låtarna ens efter att vi sjungit typ 13 varv, jag satt fortfarande där som en idiot o mumlade o log..Melwin var trött o seg sen en timme tillbaks o ville inte vara med som jag vet att han skulle ha velat lite tidigare. Vi började sjunga kl 14 ca o var klara ca 7 min senare...jaha, det var det det! Jag, Annso o Camila kollade på varann o flinad lite...det här hade vi klarat oss utan.
Vi ska satsa på BabyRytmik på Dansmuseet istället! Det håller iallafall på i 60 min, o kostar 70 spänn. Torsdagar kl 9.15, perfekt, ska haka på om två veckor. Dom har även Adfrikansk musik o dans utomhus i sommar, fasen vad coolt!

Jag är inte avundsjuk på Cashews frisyr...hahahaha!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla Dussart

Det var väldigt trevligt att träffa dig och Annso på öppna förskolan förra veckan! Ja, det var verkligen snopet att sången började först kl.14 och att den var slut lika snabbt som den börjat, samt att jag inte alls hänger med i de nya babysångerna. Vi var där igår igen och då kom jag vid 14-tiden och visste vad jag kunde förvänta mig. Det var kul att "mingla" med de andra mammorna också! Kram, Camilla

2009-04-23 @ 23:08:31
URL: http://camillasskafferi.blogspot.com/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0