Kolmården

Igår drog vi till Kolmården md Erika och Andreas! Jag har inte varit där sen jag var typ två äpplen hög, så det var riktigt kul att komma dit och titta på alla fantastiska djur! Undrar vem som njöt mest, Melwin eller jag...hehehe.

Efter 2 timmars bilfärd så var klockan 10 och grindarna öppnades!


Vad fasen är det där för varelser???
När Nöten väl fattade vad vi gjorde där så kunde han inte slita
blicken från alla konstiga djur i alla dess former, färger och storlekar!



Död, gigantiska råttor utfodrades när vi gick förbi tigerdalen.
Lite vatten till maten.



Delfinshowen var grym! Synd bara att kameran inte hann med...


Schysst sovställning!


Lilla familjen.


Enzos bonuslillebror, Echo! Ligger och myser å mammas mage i skuggan.


Savannen...alla möjliga härliga djur.


Kamelerna mumsade på vid kanten där vi stod.


Roooooooooligt!!! Hela dan är ett stort äventyr som man
inte får missa en endaste sekund av!



Innan vi lämnade parken för Safarin så laddade vi md en nätt
liten Tivolivglass...svullen mage ...inte alls...



Dags för safari! Bäst att hålla i sig hårt i det som passar bäst
för små händer...låsknappen.



Sååå häftigt att se girafferna stövla omkring med nyfikna ögon runt alla bilar
 i karavanen, sniff, sniff.
Melwin var förstummad!

Bamse traskade omkring, oberörd av allas blickar.


Jag tror vi hade en väldans tur som fick se lejonen på så nära håll! Mäktigt!


Djurens konung låg på en stor sten precis bredvid väen och solade.


Kommentarer
Postat av: Tessan

2009-08-05 @ 10:37:09
URL: http://lillatessi.blogg.se/
Postat av: Tessan igen

Det är ju bra om man får med inlägget oxå...



Ville bara säga, Gud va mysigt !



Längtar efter Er, poolen är varm och skön...



Kram T.

2009-08-05 @ 10:38:37

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0