Shit vad det regnar!

Jag gick upp kl 06 i morse..gäsp.. Somnade som en stock kl 21.30 i fåtöljen framför friidrotten igår, hahaha, så jag är hyffsat utvilad!
Idag ska jag till Centrum en sväng för att se om jag kan hitta lite prylar till kvällens 25 års fest hos Erika. Temat är "Fjortis, Sunes sommar"...hmm...jag tänker på USA-sockor, sprayad snedlugg och permanentat hår i en hemmasydd toffs, scrunchie! En stor skjorta eller T-shirt till...vart fasen ska jag få tag på allt det??? Jag som hade typ 10 par USA-sockor i alla färger och FitForFight skor med neonsnören. Vi får se vad jag hittar för nåt.

Dags för dagens jävla äckel: Silvio Berlusconi

Nu har karln gjort en valfilm med nakna kvinnor som trippar omkring och sjunger "Vi älskar dig, Presidenten" Nä, fy faan, gubbsjuka äckel. Vart är världen på väg...suck. Att man inte tröttnar på tuttar och rumpor, dom finns ju överallt! Fan, bara man ställer sig i kassan på COOP och tar en titt på tidningsstället så bombarderas man av halvnakna tjejer som ler mot kameran med en jävla klubba i munnen...(jag överdriver inte alls) Jag tänker bara om samhället hade vart tvärtom liksom...om det hade varit män som stod i underkläder överallt och sålde produkter med sina kroppar...(jaja, det finns såna reklamer, After Shave, kalsonger...typ 0.1% av all reklam) om det var män som opererade sina kroppar för att duga i samhället...om det var män som fick 3000 kronor mindre i månadslön fast han har samma jobb som kvinnorna...om det var män som  blev våldtagna på stan bara för att han var full och tog tunnelbanan ensam efter krogen...om det var män som fick cancermediciner som inte funkade för att dom var framtagna och forskade för kvinnor... om det fanns en enda Amerikansk komedi som handlade om fyra nördiga, yberfula, lönnfeta kvinnor som blev ihop med modellkillar.
Tänk om kvinnor blev "charmiga och fick pondus" när dom gick upp 40 kg i vikt! Den världen vill jag leva i! Hahahahaha!
Kommer ni ihåg Fredrik Ljungbergs kalsong reklam för Calvin Klein? Dom tog ner affischerna...för det var män som skrev in och klagade på att det gav en skev självbild av mannens kropp. HAHAHAHAHA!!!
Eller Julia Roberts, när hon satt i en karavan och vinkade till publiken med en liten hårtoft i armhålan, det stod om det i 3 månader, i Aftonbladet, Expressen, SE&HÖR mm mm.  HERREGUD, HON HADE INTE RAKAT ARMHÅLAN!!!

Jag får såna här raseriryck ibland, för vi lever då faan inte i ett jämnställt samhälle, vad folk än säger. Vi har kommit långt men vi har en jävla lång resa kvar. Jag har ju min chans nu...när jag har kläckt en son....hahahaha...lilla Nöten, om du bara visste vad som komma skall! Här ska läras att lagas mat, tvätta, städa, inte ta saker o ting för givet här hemma. Glööööm att jag kommer att tvätta dina kläder när du är 25 och flyttat hemifrån! Bara så du vet min älskade lilla unge.

Nu ska jag ta en dusch och ta hand om mig själv lite extra med en ansiktsmask och fila fötterna, inte för nån annan, endast för min egen skull.

Ha en härlig helg!

Mvh hälsningar Bitterfittan


"Tänk om en kvinna hade gjort så här...ojojoj..."








Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0