Vi lever i en konstig värld...

Vår värld är på många sätt hård och grym. Krig, människor som svälter till döds,hav som förgiftas, djur som utrotas, finanskris, osv, osv. Varje gång jag ser på nyheterna så är det bara elände. Men idag när jag låg i sängen och ammade Melwin och tittade på Morgonsoffan, så firar dom att Barbie fyller 50 år! Antingen så är det helt jävla sjukt att vi firar en dockas födelsedag eller så är det så jäkla härligt mitt i allt annat elände! Jag blev iallafall lite glad när jag såg hur vuxna människor satt och klädde på Barbie hennes små kläder och borstade hennes hår med tindrande ögon! Hahaha, vi kallar oss vuxna och tar svåra beslut i världen samtidigt som vi gråter av glädje när vuxna män sparkar en boll i ett mål! Knäppt eller helt underbart!?

Idag köpte jag kycklingklubbor på Coop. Jag har aldrig tillagat just klubbor, tycker inte om att sitta o gnaga på ben så jag tillagar alltid fileer. Men så tänkte jag ge det en chans, Tobbe gillar det ju. Jag marinerade dom i 3 timmar istället för det angivna, 1 timme. Jag hade dom inne i ugnen i 45 min istället för 30 som det stod på förpackningen. Jag gjorde iordning ris och en god youghurtsås. Tobbe kom hem och maten var klar. Jag sätter mig ner och börjar dra bort skinnet, vilket jag barnsligt nog tycker är vidrigt..hehe. Jag tar loss en bit av köttet och smakar. Kycklinghelvetet smakat absolut ingenting, den är rå intill benet, fettet rinner på tallriken och pricken över i:t, Tobbe skär loss en bit kött och det fasen forsar blod ut ut klubban! FY FAAAN säger jag bara, så jäääävla äckligt (ursäkta språket) nu kommer jag aldrig att tillaga skiten igen, och jag som köpte två paket också.....suck...det är vid såna här tillfällen jag funderar på att bli vegeterian, men jag vet att jag aldrig skulle kunna hålla det. min middag blev två messmörs mackor och tre Mandariner...tjihoooo, det äter ju jag aldrig annars! Oops, jag som just skrev att folk svälter till döds...sorry...nu fick jag dåligt samvete också..

Imorgon ska jag till Hanna och klippa mig! Äntligen!!! Jag klippte och slingade håter i början på Oktober sist. jag tänkte att det var bäst att passa på ifall Melwin hade behagat titta ut lite tidigare än beräknat, så hade jag ju håret fixat, hehehe, om jag bara hade vetat att han skulle komma 45 dagar senare..,) Så nu kommer Hanna tjata på mig igen att inte slarva med inpackningen och att komma oftare och toppa igenom håret. Hehehe, så nu sitter jag med hela kalufsen insmetad i inpackning som jag tänkte sova med i natt, precis som med tandtråden dan innan tandläkaren...;)

God natt!!!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ha ha, du e´precis lik far din, när jag nå´n gång vart femte år ungefär serverar kyckling med ben så tittar han så konstigt på mig, och då kommer jag ju ihåg... Men ibland får jag ett infall när det är billigt, Todd gillar det ju...



Ååå, Barbie ! Kommer du ihåg på Gotland när Ni lekte med Barbie vid havet. Det var min älsklingsleksak när jag var liten, trodde hon var helt ute nu.. (Det är väl därför jag gillar att spela The Sims)



Linn blev jättefin, och så glad !



Verkligen underbart av Er!



Krammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Pusssssssssssssssssssssssss



"The plastic one"

2009-02-06 @ 06:57:46
URL: http://lillatessi.blogg.se/
Postat av: Nettan

Rätt tillagade är de goda ju, ni är så kinkiga du och farsan;-)



Kram på dig!

2009-02-06 @ 08:18:46
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0