Seg deg

Ja, så känns den här dan. Rooooligt! Jag har helt enkelt vaknat på fel sida. Just nu sitter jag i kö till fucking Försäkringskassan. Jag har fått alldeles för lite utbetalt den här månaden. Dom e faan efterblivna på den där förbannade myndigheten. Såååå många ggr som jag har ringt o fått dubbelchecka saker och krånglat hit o dit fast det vart deras fel. Inte en käft har nånsin bett om ursäkt för dålig service. Ja, det blir inte nådigt för den stackars sate till handläggare som får med mig att göra idag. Jag känner för att köra ett stenhårt boxpass och sparka sönder en tung sandsäck typ. Det skulle sitta finfint! "Du har plats 128 i kön" ...efter 20 min...nice. Det hela krånglet den här gången började med att jag min idiot skulle vara så jävla ärlig och uppge att jag har börjat hålla pass på kvällarna 3 dagar i veckan a´60 min. Då har dom fattat det som att jag inte ska ha nån ersättning alls för dom dagarna! Jaha, hur faan kan man tro det då? Det betyder att jag inte har fått betalt för 11 dagar. Det sjukaste, jag tänkte att en hel dags ersättning är en vanlig 8 timmars dag. Ta då min dagspenning och dela på 8 så drar ni av den lilla åttondelend från min dag. Nononononoooooo, "det funkar inte så" "du får betalt för 3/4 av dagen, det är det minsta du kan dra bort". Jamen vad faan, jag jobbar ju bara en timme på kvällen!!! Inte konstigt att folk myglar med Försäkringskassan... Nej, usch, nu måste jag få avreagera mig nånstans innan mitt huvud brinner upp. "du har plats 74 i kön".....fuck off...

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0