Midsommar i Sälen!


I torsdags kl 15 så satte vi oss i bilen, jag, Toobi, Nöten, Erika & Andreas. Mot Sälen! Vi stannade i Hummelsta för att köpa godis. Käkade middag på en Grekisk restaurang i Ludvika, mums. Vi var framme vid 21.30.


Jag vaknade upp till en regnig grå midsommar med 7 graders värme...jag hade dessutom haft feber hela natten och var tjock som faan i halsen...kul...har inte varit risig sen innan graviditeten...Vi var iallafall hurtiga och åkte till ett riktigt klassiskt midsommarfirande med dans o stångresning.


Melwin var inlindad i tjock filt och undrade vad alla jävlar gjorde omkringfarandes runt stången. Han fick syn på en liten tjej på typ 2 år med rosa galonbyxor som han inte kunde slita blicken ifrån, hahaha, ska det börjas redan nu???


"Sillunch" kl 18.30 för att vissa idioter skulle se på fotboll o inte ville hjälpa till...suck..Inte faan hyr man stugor i Sälen 20 pers för att sen sitta o glo på en värdelös fotbollsmatch mitt i allt?  Okej om det hade varit landslaget o VM final eller nåt...
Jag hastade i mig lite sill med en grinig Melwin på ena axeln som inte hade inte sovit på hela dan. Jag hade feber o gick o la mig kl 19.30. Väcktes efter att äntligen ha fått Nöten att somna efter 2 timmars lugnande då dörren öppnas o...ja...jag kan bara säga att kommande två timmar innefattade släpande av däckad karl, spy svabbande, mattvätt...tjihooooo!!!

Dan efter kände jag mig bättre o vi spelade kubb i regnet o snålblåsten. Vi grillade korv under tak och hade en jäkla rolig kväll! ROOOOOLIGT!


Igår städade vi alla stugor ock åkte hemåt kl 12. Trots allt så var det en rolig helg och kul att träffa allt folk!



Idag sov jag o Nöten ut lite extra och ska bara ta det lugnt hela dan för att bli friska!





Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0