90 min bussfärd..

Som jag skrev i förrgår så har jag fått värsta fixarlusten hemma! Jag har satt upp tavlor i hallen ock köket och städat o rensat i alla skåp. Det blir såååå fint så! När vi flyttade hit så satte jag upp en jättehärlig tapet som fondvägg i köket. Sen dess ha den varit alldeles tom bara för att jag inte har bestämt mig för vad jag ska pryda den med! Så kom Rusta reklam i posten igår med ett suveränt erbjudande som jag genast fastnade för. Tavellister i ek för 29 spänn! Visst, jag har tröttnat  på ek för länge sen, men eftersom bänkskivorna och bord o stolar är i det träslaget så får hyllorna bli detsamma...det blir nog skitsnyggt! Så, hur ska jag ta mig till Rusta i Barkarby då? Jo, Carro, man tar bussen. Jag kollade upp på sl.se hur o när bussarna gick, klädde på mig o Melwin o gick upp till Centrum. Vi missade bussen med en minut, den var jääkligt punktlig, det brukar dom ju inte vara...men det går väl för fasen inte att bli sur på att bussen går som den ska..hahaha, det var jag som var klantig..suck. Väntade i 30 min på nästa buss och klev på. Man åker ju gratis med barnvagn, det är bra! Jag visste att det skulle ta ca 25 min att komma fram, så när klockan hade passerat det så blev jag misstänksam, vad fan nu då! Det visade sig att bussjäveln bara gick till Barkarby Station o sen vidare till Kista C! Grrrrr!!! Så, jag åkte med bussen hela turen tillbaka  till Barkarby Station där jag sedan tydligen skulle byta buss enligt chauffören...suck...jag e så klantig...och så ska man stå där på bussen och hålla minen, fast man kokar som en gammal hummer inuti..jag fipplade lite i varukorgen under vagnen för att dölja mitt humör...hehehe.  Som tur var gick den rätta bussen redan efter 10 min så jag kom rätt till slut, pust! 90 min tog resan! Bra där Carro!!! Men, jag fick mina hyllor, skam den som ger sig, vilket var himla nära.
Så imorgon är det hylluppsättning som gäller! Finfint!
 
Ikväll kommer Jossan o Johan på middag! Har inte planerat vad vi ska käka ännu...jag får tänka ut det när jag kör PowerStepen, hahaha, yeah right!

Nu måste jag sätta fart! Melwin har sparkat på min arm i 30 min nu, lätt att skriva då...måste tanka honom proppfull innan jag lämnar över honom till Toobi så han håller sig lugn o fin tills jag kommer hem igen!

Kommentarer
Postat av: Liten

Hej syster!

Tänkte bara berätta att jag antagligen kommer till Vällingby nästa söndag då E.M.D. ska uppträda på Kfem. Just so you know! Vore trevligt om vi kunde ses. Kraaam!

2009-03-06 @ 17:09:54
URL: http://cockienut.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0