Upptäcksfärd

Melwin sover sin förhoppningsvis långa tupplur o jag värmer på lite soppa till lunch. Vi har precis kommit hem från en rejäl långpromenad. Jag ställde in BabySats idag, det verkade som att Melwin skulle bli förkyld när han vaknade i morse, nös som en galning o tjock i näsan...(bra där Carro, ser ut som en förkylning det ja)... bäst att ta det säkra före det osäkra så vi stannade hemma. Jag spyr på att bara vara hemma vissa dagar, som idag. Måste bara ut o gå o få lite syre! Ibland får jag för mig att gå nånstans där jag aldrig gått förut, det finns ju så många mysiga områden man kan gå i o kolla på hus tex. Jag började att gå mot Hässelby och uppför sopptippsbacken, som e typ en kilometer uppför, pust o stön..Jag har alltid vikt av halvvägs innan toppen annars o vart nyfiken vart man kommer om man fortsätter upp...jaja, jag fattar att man kommer till toppen..hehe... När jag äntligen kommit upp o hade fan maxpuls så slutar bara asfalten tvärt...vad faaaaaaan! Jag är så jävla envis så jag rotade fram mina isbroddar o drog ner vagnen nedför "stupet" på andra sidan i en ganska djupa , tunga snön, allt för att inte bara vända o gå den lätta vägen ner igen=trååååkigt. Jag trodde att Melwin skulle vara hjärnskadad när vi äntligen var nere igen, stackars unge, men han sov djupt o sött som aldrig förr...eh...det kanske är ett teckan på hjärnskada...=0
Jag fortsatte mot Kälvesta o sen till Nälsta osv genom små områden o oplogade gångvägar.  Vi var ute drygt 1 1/2 timme, kändes härligt i kroppen! Jag tror inte Melwin är förkyld, kanske bara var en enorm storbobba som satt fast i morse, nu  andas han som vanligt...braaaa.

Dagens projekt är att åka o storhandla....gud så kul...men det är faktiskt härligt när man kommer hem o fyller kyl o frys o skafferi. Så kan man bara välja o vraka vad man ska laga till middag sen, mys mys! Imorse när jag skulle titta vad som behövdes fylla på i frysen så kärvade lådorna så mycket så jag drog ut dom allihopa o kollade bakom dom...det såg ut som istiden! Kom på att jag tror fasen inte jag har frostat av frysen en enda gång sen vi flyttade hit! Drygt 2 år sen..hrm..bra där..Jag ska fråga Tobbe om han har gjort det....vänta.....HAHAHAHAHAHA, den var bra!!!

Kl 17 börjar den härliga tvättiden.. Trodde vi hade tvättid i söndags kväll, hade varit så perfekt, men då när jag kom ner o glodde dumt på listan så inte fan stod mitt namn där iallafall...jag hade helt enkelt glömt bort att skriva dit det...bra där igen! Så nu har vi väl typ 8 jävla maskiner att köra ikväll, loooovely! Får inte glömma att köpa tvättmedel...=/

Dagens viktigaste projekt är att måla naglarna! Jag skämtar inte, det är heeeligt! Hur jävla ful, glåmig, blåblek, ådrig, otränad o överskottsmaghudig jag än må vara så ska jag fasen ha snygga naglar iallafall! It`s a must!
Undrar vilken färg jag ska ta idag.....hahaha, mysmysmys!

Nu ska jag gå och reda ut min BelgianBlue tova som har bildats i min nacke efter promenaden...när man går promenader som man inte känner till...alltså, det klart jag är medveten om att jag är ute o går..hehe...men när man går på nya ställen, så vrider man ju på huvudet fram o tillbaks heeela tiden för att orientera sig, lite fuktig, svettig hud på det...simsallabim så har man en tova stor som Grönland där bak....nice...borste borste here I come!

Några av mina bästa vänner

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tuff prommis, imorgon värmer jag och Vincent upp stolarna på barnvagnsbion tills vi ska gå :-)

2009-03-03 @ 16:00:36

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0