VÅFFELDAGEN!



Först vill jag gratulera Carin på hennes födelsedag! GRATTIS FASTER!!! Vi ses på fredag, det ska bli så mysigt!

Ikväll blir det garanterat våfflor till middag, yummi! Jag tycker väl knappast att våfflor är mat, snarare en dessert. Så jag tänkte googla runt lite och kolla efter nyttiga tillbehör! Nåt som jag blev bjuden på hos Hellan en gång var våfflor med gräddfil och löjrom på! Det var såå jäkla gott! Keso och färska bär är också nice,..men det går ju inte att sticka under stolen med att grädde och sylt är helt klart överlägset, hehehe.

I natt så har min älskade lilla nöt väckt mig varannan timme...suck o stön o gääääsp.. Jag har legat tyst och försökt vänta ut honom för att se om han somnar om, men nope, inte då. När jag har lyft upp honom från spjälsängen så har han vart så jäkla hungrig så han har både kudde och Bob dinglandes från munnen (Bob är hans snuttefilt med ett tigerhuvud fastsydd på) Jag får draaa ut dom ur hans mun och genast trycka in bröstet..då suger han så hårt så det känns som om mina inälvorna ska dras ut ur bröstvårtan! Omöjligt att somna då...och skulle jag mot all förmodan somna så drömmer jag genast att jag har klämt vårtan i en dörr eller nåt, hahahaha, sköööönt!

Dagens planer är att gå en långpromenad i solen. Jag ska gå förbi en liten tygaffär som jag har sett bakom centrum. Måste ju hitta nåt härligt tufft tyg till sufletten jag ska sy! Vagnen kommer att bli sååå cool...eh...hoppas jag.

Sen måste jag ringa en kund till mig som tipsat om en dagmamma i Blackeberg som hon känner som ska va heeeeelt otroligt bra! Hoppas hon går att få tag i. När Melwin är 6 månader så träder hans Förskole/Dagmamme kö i kraft. Tills dess så måste vi ha gjort 5 val. Ska ta och gå igenom min lilla lista som jag har gjort iordning och ringa runt för att besöka alla alternativ. Om det blir Förkola så är jag lite inne på att ta ett Ur & Skur Dagis, tycker det verkar så himla bra att dom får vara ute mycket och slippa vara inne o bara smitta varandra med alla sjukdomar som härjar.

Nu ska jag kolla recept! Bye bye!


 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Finstrimlad purjo, creme fraich/gräddfil och rom är överlägset gott på våfflor. Någon mumsig svamp eller skinkstuvning toppat med purjo är också mums.



Lycka till med förskolevalet:-)



Kram Nettan

2009-03-25 @ 13:56:30
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0