5 hysteriska brudar i det lilla köket!

Jag har precis tryckt i mig två stora vaniljbullar som jag bakade i förrgår. Kunde ju inte låta bli att baka iallafall i söndags på kanelbullens dag..hahaha!

Igår var vi hos Jossan på Cookalong kväll ju! Hmm, nja, förrätten var suveränt god. Vi stressade som skållade råttor i köket och överröstade varandra hej vilt för att ha en chans att hänga med Tinas tempo, pust! Varmrätten...hahahaha, syster Yster hade köpt Kronärtskocka istället för Jordärtskocka, så det blev lite konstigt om man säger så. Jag och Charlotte stod frustrerat och stretade med bladen på Kronärtskockorna och glodde stint på TV:n undrandes hur fan vi skulle göra, tills vi upptäckte felet..vi slängde skiten och gjorde soppa på endast Palsternacka, Creme Fraiche, salt o peppar. Nja, ingen höjdare direkt. Välling sa Emelie o det stämde.
Och så var det dax för efterrätt...där vi också gjorde fel! Vi tog fel fel proportioner av Philadelphia osten mot Creme Fraichen så det smakade lite väl mycket ost...jaja, det var iallafall kul. Om vi kör igen, som vi vill, så ska vi förbereda allt hackande och doserande innan så vi hänger med pregrammet utan att få hjärtinfarkt!

Idag ska jag bara ta det lugnt för att undvika en ev örkylning som jag känner kan vara på g...vill INTE bli risig!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ha ha, ler stort när jag ser Er i min hjärna...

2009-10-06 @ 11:44:11
URL: http://lillatessi.blogg.se/
Postat av: Jossi

Hi hi, ja det var roligt! Snacka om kaos!

Ses på fredag. Pussa Dododododod från mig!!!!

2009-10-06 @ 20:06:02
Postat av: Linn

jaa det är klart att jag är på på bion!

nej det handlar om ergonomi, ryggskador och sånt :)

2009-10-06 @ 21:28:59
URL: http://cockienut.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0