En lång dag till "ända"

Puh! Kudde, kudde, kudde! Har precis avslutat min sista massagebehandling för dagen och nu ropar sängen "Hallååååå, men för faan, kom o lägg dig!" 06.20 satt vi i bilen för färd mot Vallentuna. Jag jobbade fram till 11, hämtade Melwin hos morfar igen och satte iväg till Spånga och Lena som väntade med lunch. Andra dagen för inskolning. Det gick bra, men det blev lite knas med Nötens sömn som avbröts lite för tidigt så hans stubin var lite för kort för att han skulle visa sin allra bästa sida. Men, men, glad i hågen var det sen dags att äntligen åka hem kl 16, skönt. Jag var nämligen så jävla skitnödig så hälften vore nog! Jag satt i bilen med en Melwin som bara blev mer o mer trött, hungrig, överstimulerad av alla nya intryck, slutkörd efter en lång dag och kände hur jag började svettas på ryggen. Fan, kan vi aldrig komma hem! Hur kan 2 km kännas som två mil???!!! Parkera bilen, ur med vagn, massagebänk, väskor, ur med ungen..korven kommer...skrik och bråk...stubinen brinner snart av...shit, jag skiter fan på mig! Melwin vägrade åka i vagnen utan skulle prompt gå bakom och skjuta på vagnen. Sakta, saaaaakta, gick vi steg för steg mot vårt hus medans jag blir mer och mer svettig och yr....oh my good. ÄNTLIGEN HEMMA!!! Jag fummlar med den förbannade nyckelknippan och Melwin drar ut på gatan, jag drar in honom i huset när jag hör: "Nämen hej där!" FUCK!!! Jag tvärvänder och ser en av våra grannar komma in på vår tomt med sin son i högsta hugg! Men, det är faan inte sant! KAN JAG FÅ SKITA NÅN JÄVLA GÅNG!!! Hej till grannen och hej till en sprängfylld ändtarm som bångnar åt alla håll. Svetten rinner och jag mår illa. Det här är en granne som liksom aldrig ger sig. Han är så trevlig och härlig, men nu är han pappaledig och har sååååå mycket tid! Jag står och pratat en stund då tack och lov, Tobbe kommer hem på cykeln! Avlösning! " Jag ska bara på toa en snabbis, kolla Melwin!" Jag ler och kutar snabbare än Bolt upp för trappan och sliter av mig brallorna. Faaaaaaan! Det finns inget skönare!!! Kändes som jag skulle se ut som ett russin när jag var klar, niiiiice.

God natt!

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0