Hjärnkoll

Igår fick jag ett samtal från Karolinska Institutet. Jag svarar varje år på en enkät från dom som handlar om hälsa, kost, träning, sömn, stress mm, mm. Igår så pratade jag med en läkare som ville ha med mig i slutstadiet av en stor forskningsrapport om hjärnan! Kul! "Ska man käka en massa mediciner?" var min första fråga. "Nej, nej, absolut inget sånt" Bra, bra. Jag ska alltså till Karolinska den 27:e Januari. Jag ska få göra hörsel och syntest och sen kopplas upp med en massa elektroder på skallen för att sen få se en massa bilder och lyssna på olika ljud i 90 minuter. Så ska dom läsa av hjärnans reaktioner, vilket centra som ger utslag mm. Intressant som fasen! Sen ska en annan läkare ringa upp mig och boka en ny tid för fler tester. Så får jag 1000 spänn för besväret. Jag gör det gärna...men tänk om jag e helt fucked up i skallen, hahaha, om allt bara går huller om buller, kors o tvärs så alla gamla professorer står o kliar sig i huvudet, hehehe. Eller tänk om dom hittar nåt som inte ska vara där? En gigantisk Ben&Jerry Cookie Dough...

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0