Is på Karlssons tomt

Vi hann inte ens stänga dörren efter oss när två av våra grannpappor knackade på och undrade om Tobbe ville hänga med ut och skotta rent Karlssons tomt så dom kan spola is där till kidsen. Karlssons tomt är en gammal tomt som numera är en asfalterad typ basket/bandy/fotbollsplan i vårt område. Det har tydligen inte varit is där på 15 år och nu är det dax. Klockan var 20 när vi kom hem. Jag hade hämtat Tobbe från Vägverket efter hans monsterdag till plogning. Ut strax innan 03 i morse, hem kl 10, sov två timmar, ut igen till kl 19.30. Jag o Melwin har dansat, diskat, o gjort klart pepparkakshuset till kl 23. Jaja, jag vet, dålig mamma. Men vi hade det så mysigt! Jag lärde honom några av mina dansmoves som han gladeligen apade efter. Nu är klockan strax 00.30 och Tobbe skottar vidare där ute...suck...hur faan orkar han??? Men fatta alla barns miner imorgon när det förhoppningsvis är ett första lager till is där! Roligt! God natt.

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0