Lugn o ro i livet

Kl 10.30 så sätter vi oss i bilen, jag o Melwin.
Nöten ska vara hos morfar idag när jag åker till Arninge o knådar.
Det var länge sen jag längtade så mycket efter att få jobba!
Men dom här två veckorna drygt, med hosta o snor o tjatig unge räcker
för mig, tack o hej. Åhhh, när ska han lära sig flera ord än
"titta, titta, titta, titta, titta, titta, TIIIIITTA!!!!
Jag får hjärnblödning vissa dar när han bara vrålar med sin gälla röst så
det tjuter i mina öron. Jag känner att jag har haft lite väl kort
stubin också...inte bra. Så det blir bra att vi får vara ifrån varann idag
och leka med Moa o Mindy.

Efter jobbet åker vi och hämtar lilla Dolph! Roooooligt!
I morse hade Bo skitit en härlig lång härlig mums mums i badkaret, niiiice.
Melwin kan inte låta bli att rota i kattlådan så vi ställde ner den i tvättstugan
i källarenför några dar sen. Bo vet exakt vart den står men jag tror han blir för
feg på natten för att gå ner två våningar när vi sover på övervåningen.
Får ställa upp lådan igen så man inte får två katter som skiter o pissar överallt.


Jag köpte en kattlåda som heter PeeWee. Den är genialisk!
Den består av två lådor som står på varann. Den överska fyller man
med spånpellets som luckras upp och blir småspån när katten pissar,
sen trillar det ner genom gallret till den undre lådan när katten kraffsar.
Heeeelt luktfritt, miljövänligt, drygt o ekonomiskt!

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0