Skitdag...

Ibland blir dagarna inte som man tänkt sig. Inte denna iallafall. Den börjar med en förmiddag fylld av bråk o stress för att man aldrig får sova ut. Melliwidelli vaknade 04.40, pigg o glad o for omkring i sängen tillsammans med katterna som blev glada över sällskapet. 04.40!!! DET ÄR FAAN INTE ENS MORGON, DET ÄR NATT!!! En frukost med kort stubin. Spis o ugn som inte fungerar. Flingor o fil i hela köket. I bilen på väg till Lena så somnade han..inte så konstigt. Tryckte på ungen alla lager kläder och skickade ut honom till dom andra i parken. Härligt uppvaknande från en varm go bil. Kom till SATS i god tid och hann mingla runt bland alla glada deltagare. Frid o fröjd i livet. Ska starta passet och upptäcker en fet spricka i skivan, shit, 30 sek till start. Kutar ut till personalrummet där det alltid ska finnas reserv skivor. Får inte upp dörren. Kutar till receptionen och får en nyckel. "Åh, den där dörren har krånglat länge." JA MEN FIXA DÖRRJÄVELN DÅ!!! ..skriker jag inombords men ler som alltid. Fumlar med nyckelhelvetet och får bara inte upp dörren. Kutar tillbaka till receptionen och känner hur svetten lackar. 30 pers står o väntar o undrar vad faan jag håller på med. Får hjälp med dörren som slår upp o dundrar in i skåpet, pang! Ingen skiva i CDcaset. Nähä. "Jag ska se om vi har nån skiva i receptionen" Jag kutar in i salen och slår på micken. "Heeeej allihopa! Vi väntar på en fräsch skiva, hehe, tekniken är härlig." "Vi sätter igång om nån minut bara!" ....gör vi? Hur faan då? Det hela slutar med att dom inte hittar en enda skiva på hela jävla SATS så jag får rota fram en gammal BodyPump skiva och försöka komma ihåg hela koreografin ändå. Min hjärna kokar. Med ett leende. "Är ni redo, nu kör vi!!!" Passet gick jäkligt bra ändå faktiskt, med viss improvisation, men det var nog inte en jävel som märkte.

Kommer hem. Vad äter man om inte spis o ugn fungerar? Hatar att laga i micron. Strålning, cancer, strålning, cancer. Köper feta o avokado o rör ihop en sallad, god som fan. Härligt! Dan börjar reda upp sig! Ringer service snubbarna för att dom ska komma och laga spis o ugn. Klockan är 14.03. "Hej o välkomna till...bla bla bla..våra öppettider är mellan 07 och 14, välkommen åter. "FUCK YOU, JOBBAR ALDRIG FOLK???" Jaha, ett till dygn utan ett fungerande kök. Var iallafall duktig och förlängde Melwins tid hos Lena idag till kl 16 så jag hinner andas i lugn o ro ett tag, samla energi. Nu kan det bara bli bättre. Ikväll blir det våfflor till middag.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hoppas du får en bättre och Lugnare (senare) dag i morgon!

Kram på dig!

2010-10-28 @ 20:16:38
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0