Vintertid

Jaha, så var Halloween över då? Fasen, missade totalt. Trodde det var nästa helg..jag antar att firandet inte har rotat sig i Svedala än. Eller iallafall inte på Ängsullsvägen 90.

Idag har vi varit på IKEA. Vi var ensamma, jätteskönt! Bara att ta sin lilla vagn o kasse och strosa i lugn o ro. Yea right. Vi o ca 1 miljon svenssons var där och buffades bland allt plåtter. Melwin vaknade till o från hela nattan och vaknade sen för dan tidigt som vanligt. "Åh vad skönt, på söndag får man sovmorgon en timme när vi ställer om klockan!" Jaså! Vart fan tog den vägen? Han var inte på sitt bästa humör på det gigantiska varuhuset. Min stubin brann som en hel majbrasa. Swisch, swich, sprak, sprak. Höll den ändå imponerande bra tycker jag! Aja, vi hade ett mission på IKEA, att köpa en säng till Doodod. Äntligen är "apa i bur" tiden över och det är dax att få en riktig säng att mysa i. Tanken är ju inte enbart för Melwins skull om jag ska vara helt ärlig..hehe. Vi längtar efter att han ska kunna gå upp på morgonen själv, utan att vi ska behöva bära upp honom och utan att han ska behöva ropa sig hes i 15 min tills vi vaknat. Nu kan han börja sin dag nääääär han vill (nej, nej, nej, han kommer absolut inte vilja krypa upp i vår säng då....han kommer att leka tyst o lugnt i sin lilla vrå till vi vaknar kl 10....HAHAHAHAHAHA!)

Ikväll kl 18 så ska jag köra ett boxpass som deltagare! Det var månader sen och jag har längtat lika länge! 90 min pass dock....ingen mjukstsrt direkt. Kanske bäst att kolla med färdtjänsten redan nu om man kan få ta med sig massagebänk o bag på turen....o ta ett stopp vid dagmamman också.

Efter jobbet kommer dom o fixar spis o ugn! ÄNTLIGEN! Det blev våfflor till lunch idag igen...med riven potatis i o lingonsylt...kändes iallafall lite nyttigare. Trött på microgröt o feta sallad. Men det har varit bra! Jag har ett så jäkla stort sug efter att laga mat nu, det var läääääänge sen ska ni veta.
Så inget ont som inte hat nåt gott i sig som man säger.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Halloween är idag, 31 oktober, så än är det inte slut med godissökande ungar. Här ska Jeff och Jane ut snart med två ridkompisar... det är rena Hotell Angarn här i kväll!



Kram, Nettan

2010-10-31 @ 16:59:17
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0