Kuta kuta kuta

Igår drog jag till Grimstaspåret och var med på Ljusruset. Det var skitkul! 4000 pers som myllrade på hela Grimstafältet. Solen sken och Friskis & Svettis höll uppvärmningen efter systrarna Kallurs tal. Jag får liksom lite lyckokänslor när jag e med på sånt här, hahaha. Det är folkfest och man ser gamla o unga, långa o korta, smala o runda, tränade som otränade, alla är tillsammans och är stolta för sin lilla nummerlapp på bröstet. Jag tror att de flesta människor behöver sånt här! Folk känner gemenskap och alla tar sig runt spåret på sina egna villkor med ett leende i nyllet. Det var trångt som en flock gnuer på prärien och alla startade sakta, sakta och sprang, lunkade, gick nerför hela alle´n upp mot skogen. Jag försökte kuta på sidan av flocken, men det gick knappt när det smala spåret kom. Små barn gick hand i hand och en del vuxna bar sina småttingar på axlarna, litre barnvagnar här o där, men det gick ndå bra. Efter en kilometer släpte den värsta trängseln och jag kunde öka tempot lite och kom i mål på 18 minuter vilket jag är jäkligt nöjd med med tanke på trängseln. Jag la iallafall in en jädra spurt, ett måste, hehehe. Hoppas vår kommun vann tävlingen nu bara..resultatet kommer idag.

Nu sitter jag o Melliwidelli och käkar frulle. Han kom in till oss i morse kl 05.10, ställde sig vid min huvudända och ropade "Mamma, glaaaaaaas???" Vadfan, tänkte jag, drömmer jag? Så kollade jag upp och ser en strålande liten unge med en glass i handen. Han hade tassat ner till frysen och tagit ut en av sina älskade Youghurtglassar som jag har gjort. Hahaha, jag kunde fan inte sga nej så han satt o kollade på Bollibompa och slurpade glass på min kudde i en timme tills jag gick upp.
Ska till Beijer i Hässelby idag och knåda. Ikväll är det efterlängtad tapasmiddag hos Jessica med Hemobrudarna! Tjihooooo vad jag har räknat ner dagarna!

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0