Valpkurs del 4

Klockan är 22.30 och jag är trött i både skalle o kropp. Inte bara jag, nedanför mig ligger en utslagen liten rottisMoss och sover djupt så ögonlocken flimmrar och tassarna rycker. Han springer väl o letar bajs i sömnen eller nåt. Sniff sniff.

Idag följde Tobbe o Melwin med till Rånäs på valpkursen. Vi gick igenom allt inför utställningen imorgon, tog några rundor med doggarna i skogen, snackade en massa mellan himmel och jord och fick vår BARF mat levererad. Moss har dragit mer i kopplet idag än han gjort totalt på hela sin livstid...det blir mer o mer utmanande att bibehålla kontakten och lugnet. Solen sken iallafall på oss och nästan alla i lilla flocken var på plats. När vi kom hem så var vi alla trötta, men inte så trötta så vi inte orkade med en runda i skogen. Vi tog bilen ner till paddlarklubben, Tobbe drog iväg och kutade 5:an medans jag, Melwin och Moss knatade rätt in i skogen. Vi klättrade tappert alla tre uppför ett härligt stort berg och när vi var uppe så hade vi utsikt över hela fjärden och solen glödde eldröd precis ovanför trädtopparna. Sååå vackert! Vi knatade tillbaka ner på baksidan så det inte skulle bli så brant för Moss. Vi stannde till vid vattnet så att Moss skulle få jaga lite pinnar och svalka av sig. Idag var det första för gången som han hämtade pinnen långt ut i vattnet, nästan så han var tvungen att simma, kom tillbaks till mig så jag kunde ta pinnen och få en godis! Han älskade det! Det var några veckor sen nu som vi var nere vid vattnet så jag trodde inte han skulle greppa så snabbt som han gjorde! Han var så glad och ville inte sluta men mörkret kom snabbt och vi var tvungna att gå tillbaka lagom för att möta upp Tobbe igen. Vi hjälptes åt köra igenom töjprogrammet med Moss när vi kom hem och han var faktiskt helt lugn nu, trött i sin lilla kropp. Imorgon är det utställning och det ska bli så jäkla  kul att se hur det går till! God natt! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..........

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0