Telenor...igen...

Igår åkte jag upp till centrum för att gå in på Telenor och kolla vad dom kunde göra åt mitt avstängda abbonemang och om dom på nåt sätt kunde ersätta mig för pånminnelseavgiften på 300 spänn (som det visade sig vara) Det blev mer en princip sak för mig. Jag har haft så jäävla mycket krångel med alla dessa olika abbonemang man haft under åren så nu var det dax att göra upp. För min egna skull.
Det stod en liten kille med finnar i pannan, backslick och nyutvuxet könshår (vad har det med saken att göra) bakom disken och när det äntligen blev min tur så sa jag trevligt exakt vad som hade hänt och frågade vad dom kunde göra åt saken. Han bara glodde på mig som att jag kom från an annan fucking jävla galax och sa " Ursäkta, vad vill du jag ska göra åt problemet? Vad gör du här?" Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men kände att jag helt plötsligt fylldes med hat. (lite väl starkt kanske..hehehe...) Lilla jävla pojkspoling (Fan, jag är ju 31 nu, då får man säga så!) Stå inte där bakom din fina jävla disk och ifrågasätt mig, när min information är helt korrekt och Telenor själva har kickat hit mig för att säga exakt så här!
"Ja, jag blev hitskickat av Telenor som sa att ni i butiken bättre kunde hjälpa mig med service och ersättning!" Han bara flinade så mjölktänderna lyste och sa "Jamen snälla du, jag fattar fortfarande inte varför du är här!?" "Han suckade djupt (hade kanske haft en hemsk dag, men jag var såååå trevlig som vanligt...tills nu..) "Jamen, förstår du inte vad jag säger?" sa jag. "Telenor har slarvat och inte skickat mig varken orginalfakturan eller påminnelsen och nu har ärendet gått till Inkasso och jag får därmed betala ca 300 kr mer för fakturan. Tycker du inte att jag har rätt till en ursäkt och att ni kan kompensera mig för allt strul? Jag jobbar dessuton med mobilen och jag har inte kunnat ringa ett samtal på nästan 3 dagar!" han ändrade inte ståndpunkt för fem jävla öre och om det var nån som hatade i den lilla butiken så var det han. Han hatade mig, hahaha! "Jag kan absolut inte ge dig nånting för besväret och hur vet du att det inte var Postens slarv allt berodde på, du får väl hålla lite bättre koll på dina räkningar!" Jag bara skrattade honom i ansiktet, hade lust att sätta en frontspark i bröstst på honom och gå därifrån. (Ja, ja, jag kan vara sjukt barnslig, fast jag är mamma, 31 och har radhus o kombi...) Jag vände iallafall på klacken och gick. Resten av kundskaran tittade på mig och skakade på huvudet, dom höll med mig, det såg jag.
Byt ämne Carro, släpp det nu...
Så, idag ska jag lämna Nöten hos farsan och sen hålla mitt premiär Spinningpass och sen Body Pump efter det! Åh, vad jag har längtat!!! Satt med musiken till kl halv ett i natt. Ute i sista sekund som vanligt. Efter det ska jag träffa Jossan i Össeby Garns kyrka för att repetera inför Wilmers dop!
Måste sätta fart nu!

Kommentarer
Postat av: bubu

Vilket företag använder Telenor för inkassokrav?

2011-08-02 @ 20:46:23

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0